Jan Matoušek
28. 8. 2018 6:02
Od 1. září letošního roku vstoupí v platnost nová emisní norma Euro 6.2, jejíž nejdůležitější součástí je měření emisí a spotřeby prostřednictvím cyklů lépe simulujících podmínky běžného provozu. Udávaná spotřeba tak bude více odpovídat realitě. Zároveň to ale znamená, že automobilky musí nechat homologovat všechny své modely, a především pro ty, které jich mají hodně, to znamená nemalé problémy a zdražení. Mezi takové automobilky patří i Škoda, které přísnější norma provětrala ceníky všech modelových řad. Alespoň nějakou dobu tak například Superb koupíte jen s naftovým motorem. Na všechny změny se podívejte do galerie.
Benziny se vrátí
S návratem benzinových motorů do nabídky Superbu se však počítá. Základem bude 1.5 TSI o výkonu 110 kW s ručním i automatickým řazením, který nahradí stávající 1.4 TSI (nejslabší benzin tak přijde o možnost pohonu všech kol). Vrcholem se pak stane dvoulitr TSI s výkonem 200 kW, automatem DSG a pohonem všech kol. Zmizí nicméně 1.8 TSI o výkonu 132 kW i slabší dvoulitr TSI s výkonem 162 kW. Vrcholný model navíc bude mít o 6 kW méně než doposud. Nabídka turbodieselů pak již zůstane taková jako teď, to znamená, že silnější TDI již nebude v nabídce s ručním řazením. Na druhou stranu v příštím roce se při celkové modernizaci Superb dočká plug-in hybridního ústrojí. Pro zájemce o některý ze starších motorů, podobně jako u všech dalších modelů značky, platí, že jej lze koupit ještě ze skladových zásob některého z dealerů.