Jan Markovič
27. 12. 2017 13:48
Ještě loni se ho v Česku prodaly jen čtyři kusy, teď to mají být desítky. Na silnice se vrací manažerský sedan Lexus LS. Bojuje luxusem i hybridním pohonem. Podívejte se, s čím jde do boje o VIP cestující.
Na cestách
Rozjetí s hybridním vozem je impozantní. Pokud je v bateriích dostatečné množství energie, využije k němu jen elektromotor. To se pak dvě a čtvrt tuny vážící limuzína rozpohybuje zcela neslyšně. Spalovací motor ale velmi rychle naskočí, baterie poslouží maximálně k pár kilometrům elektrické jízdy. Benzinová jednotka se ale umí vypínat i ve vyšších rychlostech, kdy není potřeba zrychlovat, a tak LS "plachtí" s nulovou spotřebou paliva. Pro klidné cestování a polykání stovek dálničních kilometrů je LS ideální. Zejména v kombinaci s nesmírně pohodlným vzduchovým podvozkem. Jen se během prvních jízd zdálo, že je uvnitř větší cestovní hluk, než třeba na palubě Mercedesu třídy S. A to nás přivádí ke konkurenci: