Vladislav Jasan
18. 3. 2019 6:02
Pokud hledáte ojeté auto a v nabídkách inzerce vás lákají starší vozy s xenonovými světlomety, zpozorněte. Vyžadují náročnější údržbu, která se navíc ve srovnání s běžnými žárovkami prodraží.
Drahá oprava
Dnešní světlomety mají polykarbonátové kryty, které časem přirozeně žloutnou, matní a tvoří se na nich drobné praskliny. Jdou sice "rozleštit", ale to je dočasné řešení.
Takto poškozené světlo znamená také problém na STK. Kryty nelze měnit samostatně, jsou zalisované se zadní částí světlometu do jednoho celku. Jakkoli je celý plastový výlisek tělesa světlometu svou výrobní cenou v podstatě shodný u xenonu a halogenu, jsou ty pro xenony (coby "luxusní zboží") většinou výrazně dražší než pro halogeny. Při drobné nehodě budete řešit tentýž problém, prasklina krytu vás vyřadí z STK a při namátkové silniční kontrole si také vysloužíte pokutu.