Sloučením dvou prostějovských strojíren Wichterle a F. a J. Kovařík vznikla v roce 1918 společnost Wikov, která se v počátcích zaměřovala na výrobu zemědělských strojů, motorů a parních kotlů. Od roku 1925 začala vyrábět i automobily. Za unikát je považován model Wikov 35 zvaný Kapka, první aerodynamický vůz vyrobený v Československu a jeden z prvních v Evropě. Poprvé se představil na autosalonu v Praze přesně před 90 lety, 22. října 1931.
Automobil sestrojili na podvozku řady Wikov 35. Jednalo se o dvoudveřový čtyřmístný vůz s karoserií tudor a klasickou koncepcí motoru vpředu s pohonem zadních kol, díky špičatému předku mnoha lidem připomínal ponorku či torpédo.
Pod kapotou byl umístěn čtyřválcový motor o objemu 1743 cm3 s výkonem 26 kW (35 koní). Automobil vybavili mechanickou třístupňovou převodovkou. Wikov sice předstihl éru aerodynamických tatrovek, úspěšný ale moc nebyl. Podle tisku se vyrobily asi tři Kapky. Důvodem bylo, že maximální rychlost byla jen o něco málo vyšší než u standardního modelu Wikov 35, a také vysoká hmotnost, kterou navýšila aerodynamická karoserie.
Prvním sériově vyrobeným autem značky Wikov byl model Wikov 7/28 z roku 1925. Automobily prostějovská firma vyráběla až do roku 1939, za dobu své existence vyprodukovala asi jen 800 osobních a sto nákladních vozů. Po druhé světové válce vláda továrnu znárodnila a přejmenovala na Agrostroj Prostějov. V současnosti patří do skupiny Wikov Industry a zaměřuje se především na výrobu mechanických převodovek a ozubených kol.