Vyzkoušeli jsme většinu verzí nové Škody Octavia ve sportovní verzi RS. Brali bychom benzinové kombi

Ondřej Běhal
10. 4. 2017 10:13
Základní karoserie liftback, ale i kombík. Benzin, i diesel. Automat, nebo manuál. Pohon předních i všech kol. Aktuálně.cz jako jedna z prvních redakcí v Česku vyzkoušela modernizované provedení sportovní verze Škody Octavia a podařilo se nám proklepnout většinu dostupných verzí. Testovali jsme Octavii RS na uzavřeném okruhu v rakouském Pachfurthu i na okolních silnicích a měli možnost ji porovnat i s běžnou variantou. Podívejte se do grafiky na naše dojmy z jednotlivých provedení nové Škody Octavia RS.

Podrobné porovnání nové Škody Octavia RS Combi s podobnými kombíky Ford Focus kombi ST a Peugeot 308 GT SW si můžete prohlédnout zde.

Foto: Ondřej Běhal

Liftback, benzin, pohon předních kol

Sportovní provedení RS patřilo ke všem třem generacím novodobé Octavie Combi, ale obrovský prodejní úspěch slaví zejména v té současné poslední. Na českém trhu se od léta 2013 prodalo více než devět tisíc Octavií RS, tedy třikrát tolik co u předchozích dvou generací dohromady.

Základní karoserie liftback ale není tak oblíbená jako kombík, prodává se jí zhruba o polovinu méně. Stejně tak benzinové motory si zákazníci kupují o polovinu méně než naftové. Přesto po zkušenostech na závodním okruhu považujeme benzinové RS stále za ideální volbu pro ty, kteří nechtějí tohle auto vlastnit jen na efekt, ale také kvůli zážitku z jízdy.

Základní benzinový motor 2.0 TSI posílil proti verzi před modernizací o 7 kW na 169 kW (230 koní). I kvůli tomu elektronika při sportovní jízdě v prudkých zatáčkách pod plynem bojuje s nedotáčivostí ještě o něco víc než dříve, ale dělá to elegantně a docela zajímavě. V průběhu oblouku jsme několikrát slyšeli takové šramocení, kdy se systém XDS snaží lehce přibrzďovat vnitřní přední kolo a tím dosáhnout podobného efektu, jako když se při běhu chytnete rukou a otočíte kolem sloupu.

Foto: Ondřej Běhal

Automatická převodovka

Varianty s automatickou převodovkou už u RS převládají, i když kromě verze s pohonem všech kol je v nabídce i ručně řazená převodovka.

Šestistupňový automat s dvěma spojkami a označením DSG ve sportovním módu funguje velmi dobře ve sportovním módu při závodním stylu jízdy a to jak v klasickém módu, tak v manuálním, kdy může řidič volit rychlosti buď pákou, nebo pádly za volantem (standard). Trochu horší je funkce převodovky v běžném provozu, zejména při parkování, kdy se nevyhnula drobným zaváháním a cukání.

Zkoušeli jsme benzinové RS s automatickou převodovkou i běžném provozu na všech typech komunikací včetně dálnice a jízdou podle rakouských předpisů s občasnými testy akcelerace jsme dosáhli spotřeby 8,3 l na 100 km. Výrobce udává 6,6 l v laboratorních podmínkách.

RS s automatickou převodovkou nabízí i takzvaný Launch Control, tedy co nejrychlejší odpal z místa. Díky němu se auto nerozjíždí z nulových otáček, ale přibližně ze 3000/min., což zaručí rychlejší start než normálně.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Hischier prodloužil s New Jersey smlouvu o sedm let

Švýcarský hokejový útočník Nico Hischier prodloužil o sedm let kontrakt v NHL s New Jersey. Nová smlouva jedničce draftu z roku 2017 vynese celkem 50,75 milionu dolarů. Od sezony 2020/21 tak bude brát v průměru 7,25 milionu dolarů. Dvacetiletý Hischier má v této sezoně ještě poslední rok platnou nováčkovskou tříletou smlouvu se základním příjmem 925 tisíc dolarů a s možností získat na bonusech dalších 2,85 milionu dolarů.

"Jsme šťastní, že máme celý ten proces za sebou a domluvili jsme se s Nicem a jeho týmem na kontraktu, který bude přínosný pro obě strany. Vyzrál v komplexního centra, který odvádí skvělou práci s pukem i bez něj. Těšíme se na jeho další růst," řekl generální manažer Devils Ray Shero.

Hischier, který ve čtvrtečním duelu při výhře nad New York Rangers 5:2 chyběl v sestavě New Jersey kvůli zranění v horní části těla, si v šesti zápasech v této sezoně připsal dvě asistence. V NHL hraje třetí sezonu a má na kontě 157 zápasů a 101 bodů za 37 branek a 64 přihrávek. V pěti zápasech play off si připsal jednu asistenci.

před 43 minutami

Kornfeil v Japonsku odstartuje z 3. řady, Salač kvalifikaci kvůli těžkému pádu a zlomenině nejel

Jakub Kornfeil obsadil v kvalifikaci na motocyklovou Velkou cenu Japonska sedmé místo a na startu sobotního závodu Moto3 bude stát ve třetí řadě. Filip Salač po pátečním pádu do dnešního programu nezasáhl a teprve se rozhodne, zda v neděli absolvuje Grand Prix.

Kornfeil zajel třetí nejlepší kvalifikaci v sezoně a vyrovnal výkon z Nizozemska, pouze v Alcaňizu a na Sachsenringu si vybojoval druhou řadu. Na základě pátečních jízd, v nichž zajel třetí čas, postoupil přímo do druhé části kvalifikace, protože dnešní třetí trénink se jel na mokré trati a pořadím nezamíchal. V podobných podmínkách se rozhodovalo i o pořadí na startu, Kornfeil zaostal o 863 tisícin za nejrychlejším Niccolem Antonellim z Itálie.

Salač měl těžký pád v pátečním druhém tréninku a se zlomeným malíčkem na pravé noze a potlučeným tělem v druhém dnu v Motegi odpočíval. Pokud bude v neděli závodit, odstartuje z uličky v boxech v důsledku trestu za příliš pomalou jízdu v prvním tréninku.

Další zprávy