Vyzkoušeli jsme většinu verzí nové Škody Octavia ve sportovní verzi RS. Brali bychom benzinové kombi

Ondřej Běhal
10. 4. 2017 10:13
Základní karoserie liftback, ale i kombík. Benzin, i diesel. Automat, nebo manuál. Pohon předních i všech kol. Aktuálně.cz jako jedna z prvních redakcí v Česku vyzkoušela modernizované provedení sportovní verze Škody Octavia a podařilo se nám proklepnout většinu dostupných verzí. Testovali jsme Octavii RS na uzavřeném okruhu v rakouském Pachfurthu i na okolních silnicích a měli možnost ji porovnat i s běžnou variantou. Podívejte se do grafiky na naše dojmy z jednotlivých provedení nové Škody Octavia RS.

Podrobné porovnání nové Škody Octavia RS Combi s podobnými kombíky Ford Focus kombi ST a Peugeot 308 GT SW si můžete prohlédnout zde.

Foto: Ondřej Běhal

Kombík, benzin, pohon předních kol

Benzinové RS s automatem jsme zkoušeli i s karoserií kombi a měli možnost na závodním okruhu okamžitě přesedat z jednoho auta do druhého a závodit mezi sebou. Překvapivě se ukázalo, že jízdní vlastnosti kombíku nejsou při sportovní jízdě o nic horší než u liftbacku, naopak nám jízda s ním subjektivně připadala o něco vyváženější a méně nedotáčivá.

Právě po této variantě, ale s manuálním řazením, bychom tedy sáhli, zvláště pokud bychom s Octavií RS chtěli občas i řádit. Tedy do té doby, než přijede nejsilnější verze RS 245. Ale o té ještě bude v této grafice řeč.

Na okruhu v běžném provozu jsme dosáhli s kombíkem spotřeby 8,4 l na 100 km, tedy o deci vyšší než u liftbacku.

Foto: Škoda Auto

Přístrojová deska

Interiér Octavie RS vypadá po modernizaci hodnotněji zejména díky elegantnějšímu provedení středového sloupku, do kterého je lépe zakomponován nový dotekový multimediální systém se skleněným designem. Rozměry displeje se zvětšily (na snímku vidíte příplatkovou největší verzi 9,2 palců, základ pro RS tvoří osm palců). Za příplatek je možné dostat připojení k internetu a spoustu dalších novinek souvisejících s konektivitou.

Pro interiér Octavie RS je typické prošívání červenými stehy, specifický je například i design přístrojového štítu.

 

Právě se děje

Další zprávy