Ojeté BMW řady 5: Investice do prestižního a nadčasového auta, nebo finanční past?

Tomáš Starý
1. 12. 2018 7:02
BMW řady 5 vždycky platilo za "nejřidičštější" auto vyšší střední třídy, a kdo chtěl luxusní vůz a zároveň odpovídající dynamiku a jízdní vlastnosti, volil vždy pětkové BMW. Tento status pětce zůstal dodnes, i když dřívější řidičská přímočarost se pomalu vytrácí a pomalu se z ní stává především velké pohodlné auto s luxusní výbavou. Podívejte se, jak si jeho předchozí generace vede jako ojetina.
Foto: BMW

Dalším rizikovým místem je automat. Osmistupňová skříň od ZF je skvělá, ale BMW u ní nepředepisuje výměnu oleje, což znamená, že její životnost není nekonečná. Po 250 000 km může být na odpis. Nová stojí 300 tisíc, originálně zrepasovaná 200. Přitom stačí dopřát automatu nový olej poprvé po 100 000 a pak každých 60 000 km.

Systém xDrive u čtyřkolek většinou nezlobí, ale je nesmírně citlivý na pneumatiky. Dejte na auto jiná než předepsaná kola a xDrive si zničíte. A když už jsme u pneumatik, tak pamatujte na pravidelné seřizování geometrie. Na českých silnicích se tužší podvozek na runflatech vyklepe velice rychle.

 

Právě se děje

Další zprávy