Žene ho až 310 koní, nebo ujede 300 km na elektřinu. Testovali jsme pět různých verzí nového VW Golf

Ondřej Běhal
5. 4. 2017 6:47
Volkswagen Golf je suverénně nejprodávanějším novým automobilem v Evropě. Mimo jiné se mu tak daří i proto, že nabízí obrovskou škálu nejrůznějších verzí. Golf se momentálně vyrábí už v sedmé generaci, která loni prošla výraznou modernizací. A ta se postupně dotkla většiny variant. Aktuálně.cz zkoušelo na Mallorce jako jedna z prvních redakcí pět různých modernizovaných provedení Volkswagenu Golf zaměřených buď na zájemce o sportovní, nebo ekologickou jízdu, nebo na oba tyto aspekty najednou. Více se dozvíte v grafice.

Pětidveřový Volkswagen Golf R s manuálním řazením jsme porovnali s Fordem Focus RS a Subaru WRX STI - tedy s dalšími výkonnými kompaktními auty s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Foto: Volkswagen

Golf GTI Performance

GTI je nejsilnější a nejsportovnější provedení Golfu s pohonem předních kol. Na Mallorce jsme měli možnost otestovat novou nejvýkonnější verzi GTI Performance. Její motor 2.0 TSI vyvine maximálně 245 koní, tedy stejně jako třeba nová nejsilnější verze Škody Octavia RS a o 15 více než standardní GTI. Typickou barvou GTI je červená, což se projevuje i na lemování standardně montovaných LED světlometů.

Foto: Ondřej Běhal

Třídveřový i pětidveřový

Vyzkoušeli jsme obě verze karoserie - třídveřovou a pětidveřovou. Při jízdě mezi nimi není žádný rozdíl. Golf GTI opět potvrdil, že jde o auto, které dokonale sedne do ruky. Verze Performance má ve výbavě elektronicky řízenou uzávěrku předního diferenciálu, která umožňuje na suchu projíždět zatáčky pod plným plynem, aniž by elektronika příliš bojovala se smykem.

Foto: Volkswagen

Tady vládne červená

Prošívání červenou nití jsme objevili na volantu i řadicí páce. Golf GTI Performance disponuje ve standardní výbavě digitálními přístroji Active Info Display. Třídveřová verze se prodává od 745 900 korun, "obyčejné" GTI s 220 koňmi a chudší výbavou stojí od 692 900 korun.

Foto: Volkswagen

Typický vzor na čalounění

Znalci poznají Golf GTI, aniž by ho museli vidět zvenčí, podle typického čalounění. Mnohem důležitější ale pro nás byl zážitek ze strojově přesného řazení a dokonale plynulého řízení. Golf GTI Performance jsme testovali v běžném provozu. Reálná spotřeba se pohybovala kolem osmi litrů benzinu na sto kilometrů, a to jsme kombinovali relativně klidný režim s občasnými testy akcelerace ve sportovním módu jízdy.

 

Právě se děje

Další zprávy