Žene ho až 310 koní, nebo ujede 300 km na elektřinu. Testovali jsme pět různých verzí nového VW Golf

Ondřej Běhal
5. 4. 2017 6:47
Volkswagen Golf je suverénně nejprodávanějším novým automobilem v Evropě. Mimo jiné se mu tak daří i proto, že nabízí obrovskou škálu nejrůznějších verzí. Golf se momentálně vyrábí už v sedmé generaci, která loni prošla výraznou modernizací. A ta se postupně dotkla většiny variant. Aktuálně.cz zkoušelo na Mallorce jako jedna z prvních redakcí pět různých modernizovaných provedení Volkswagenu Golf zaměřených buď na zájemce o sportovní, nebo ekologickou jízdu, nebo na oba tyto aspekty najednou. Více se dozvíte v grafice.

Pětidveřový Volkswagen Golf R s manuálním řazením jsme porovnali s Fordem Focus RS a Subaru WRX STI - tedy s dalšími výkonnými kompaktními auty s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Foto: Volkswagen

E-Golf

Modernizace zdokonalila čistě elektrický Golf v tom nejdůležitějším - dojezd na jedno nabití se podle laboratorních testů prodloužil z dřívějších 190 kilometrů až na nynějších 300 kilometrů.

Foto: Volkswagen

Ujeli bychom více než 200 km bez nabití

Samotný Volkswagen přiznává, že v podmínkách reálného provozu je blíže realitě dojezd 200 km. My jsme začínali test na Mallorce při ideální teplotě kolem 20 stupňů s avizovaným dojezdem 283 km. Nejdříve jsme vyzkoušeli zvýšenou maximální rychlost až na 150 km/h a užívali si tichý šum svistu zejména při nečekaně prudkých rozjezdech na křižovatkách. V půli trasy jsme ale přepnuli na úsporný mód Eco Plus, který maximum omezil na 90 km/h a akceleraci hodně zvolnil. Nakonec nám po 92 ujetých kilometrech zbývala elektřina na dalších 134 km.

Foto: Volkswagen

Digitální přístroje ve standardu

Nový e-Golf se prodává od 959 900 korun, takže nejde o levné kompaktní auto, ale jeho standardní výbava se dá označit jako vysoce nadstandardní. Například dostal do základu digitální přístroje Active Info Display. Připlácet se nemusí ani za nejvyšší verzi multimediální soustavy s dotekovým displejem o úhlopříčce 9,2 palců a navigací. Majitel má zdarma třicet dní v roce možnost půjčit si jakýkoli osobní vůz značky Volkswagen s klasickým pohonem, kromě Touarega , třeba když chce jet na dovolenou k moři.

Foto: Ondřej Běhal

Nejvíce komfortní golf

Testy na Mallorce nás znovu přesvědčily, že e-Golf nabízí ze všech verzí tohoto modelu nejlepší jízdní komfort. A nejde jen o ten fascinující akustický, kdy je občas potřeba téměř dokonalé ticho rušit uměle generovaným hlukem, aby o vás chodci věděli. Téměř dokonalou filtraci nerovností předvádí i podvozek na standardně montovaných šestnáctipalcových kolech.

 

Právě se děje

Další zprávy