Žene ho až 310 koní, nebo ujede 300 km na elektřinu. Testovali jsme pět různých verzí nového VW Golf

Ondřej Běhal
5. 4. 2017 6:47
Volkswagen Golf je suverénně nejprodávanějším novým automobilem v Evropě. Mimo jiné se mu tak daří i proto, že nabízí obrovskou škálu nejrůznějších verzí. Golf se momentálně vyrábí už v sedmé generaci, která loni prošla výraznou modernizací. A ta se postupně dotkla většiny variant. Aktuálně.cz zkoušelo na Mallorce jako jedna z prvních redakcí pět různých modernizovaných provedení Volkswagenu Golf zaměřených buď na zájemce o sportovní, nebo ekologickou jízdu, nebo na oba tyto aspekty najednou. Více se dozvíte v grafice.

Pětidveřový Volkswagen Golf R s manuálním řazením jsme porovnali s Fordem Focus RS a Subaru WRX STI - tedy s dalšími výkonnými kompaktními auty s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Foto: Volkswagen

Golf R

Volkswagen Golf R dostal po modernizaci o 10 koní vyšší výkon. Nově tedy vyvine z motoru 2.0 TSI až 310 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,1 s, se zbrusu novým sedmistupňovým automatem dokonce ještě o půl vteřiny rychleji.

Foto: Volkswagen

Tří- i pětidveřový hatchback

Golf R hatchback se vyrábí ve třídveřovém i pětidveřovém provedení. Modernizace přinesla například LED přední i zadní světlomety ve standardní výbavě. Nejlevněji se dá pořídit třídveřový hatchback - od 989 tisíc korun.

Foto: Volkswagen

Interiér Golfu R

Nese se v černém duchu. Novinkou je po modernizaci možnost připlatit si za plně digitální přístroje Active Info Display. Zvětšily se také displeje na středovém panelu. Standardně dodávaná sportovní sedadla disponují vyhříváním.

Foto: Volkswagen

Výfuky Akrapovič

Od poloviny roku si lze ke Golfu R přikoupit takzvané Performance pakety. Jeden z nich obsahuje i speciálně laděnou titanovou výfukovou soupravu Akrapovič se čtyřmi koncovkami. Její zvuk byl na závodním okruhu k nepřeslechnutí.

 

Právě se děje

Další zprávy