Žene ho až 310 koní, nebo ujede 300 km na elektřinu. Testovali jsme pět různých verzí nového VW Golf

Ondřej Běhal
5. 4. 2017 6:47
Volkswagen Golf je suverénně nejprodávanějším novým automobilem v Evropě. Mimo jiné se mu tak daří i proto, že nabízí obrovskou škálu nejrůznějších verzí. Golf se momentálně vyrábí už v sedmé generaci, která loni prošla výraznou modernizací. A ta se postupně dotkla většiny variant. Aktuálně.cz zkoušelo na Mallorce jako jedna z prvních redakcí pět různých modernizovaných provedení Volkswagenu Golf zaměřených buď na zájemce o sportovní, nebo ekologickou jízdu, nebo na oba tyto aspekty najednou. Více se dozvíte v grafice.

Pětidveřový Volkswagen Golf R s manuálním řazením jsme porovnali s Fordem Focus RS a Subaru WRX STI - tedy s dalšími výkonnými kompaktními auty s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Foto: Volkswagen

Golf GTE

Golf GTE je takzvaný plug-in hybrid. Jde o auto, které může pohánět současně i zvlášť benzinový motor a elektromotor. GTE umí jako všechny hybridy vyrábět elektřinu z kinetické energie pomocí takzvané rekuperace, kdy si ji ukládá do baterií. Zároveň ho ale lze dobíjet i ze sítě. Čistě na elektřinu pak zvládne ujet až 50 km.

Foto: Volkswagen

Eko i sport

My jsme při hodně svižné jízdě vybili baterky po třiceti kilometrech a průměrná spotřeba se nám v cíli ustálila na 5,6 l benzinu a 6,5 kWh elektřiny. Golf GTE je takový hybrid na druhou - je totiž křížencem sportovního a ekologického auta. Nám se ale nejvíce líbila jeho ekologická podoba, kdy si to šuměl jen na elektřinu. Při sportovní jízdě totiž se motor 1.4 TSI ani s pomocí elektromotoru nevyrovná zážitkům s GTI.

Foto: Volkswagen

Přístroje GTE

Ekologické verze Golfu mají převládající barvu modrou - jak na čelní masce včetně standardních LED světel, tak na přístrojové desce. Nejzajímavější novinku modernizovaného Golfu GTE ale představuje schopnost auta řídit toky energií podle naplánované cesty v navigaci a modulu GPS. Golf GTE ví, jestli se pojede do kopce, nebo z kopce, po dálnici, nebo městem. A podle toho dávkuje elektřinu a benzin.

Foto: Ondřej Běhal

Napůl e-Golf, napůl GTI

Čalounění sedadel i jejich tvarování připomíná sportovní Golf GTI - až na to, že tady převládá místo červené modrá barva. Celkový výkon motorů Golfu GTE činí 204 koní, samotný benzinový motor 1.4 TSI vyvine 150 koní.

 

Právě se děje

Další zprávy