Žene ho až 310 koní, nebo ujede 300 km na elektřinu. Testovali jsme pět různých verzí nového VW Golf

Ondřej Běhal
5. 4. 2017 6:47
Volkswagen Golf je suverénně nejprodávanějším novým automobilem v Evropě. Mimo jiné se mu tak daří i proto, že nabízí obrovskou škálu nejrůznějších verzí. Golf se momentálně vyrábí už v sedmé generaci, která loni prošla výraznou modernizací. A ta se postupně dotkla většiny variant. Aktuálně.cz zkoušelo na Mallorce jako jedna z prvních redakcí pět různých modernizovaných provedení Volkswagenu Golf zaměřených buď na zájemce o sportovní, nebo ekologickou jízdu, nebo na oba tyto aspekty najednou. Více se dozvíte v grafice.

Pětidveřový Volkswagen Golf R s manuálním řazením jsme porovnali s Fordem Focus RS a Subaru WRX STI - tedy s dalšími výkonnými kompaktními auty s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Foto: Volkswagen

Golf R Variant

Kombi verzi Golfu R autor článku zkoušel na uzavřeném okruhu. Záď auta s sebou dokáže při průjezdech prudkých zatáček pod plným plynem při omezení, nebo úplném vypnutí elektronické stabilizace sympaticky házet, na rychlosti se to přitom téměř neprojevuje.

Foto: Volkswagen

Pojede až 270 km/h

Kombík dokonce dostane ze všech verzí modelu R nejvyšší maximální rychlost. Pokud si objednáte jeden z Performance paketů, dostanete se z elektronicky omezených 250 km/h až na 270 km/h. Hatchback může jet maximálně 267 km/h. Základní cena modernizovaného Golfu R Variant je 1 109 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy