Bezpečnost není jen výsada drahých aut. I menší vozy jsou dnes plné technologií

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 6. 2019 6:02
Nároky na bezpečnostní výbavu nových aut rostou. Kdo chce získat pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP, musí nejen prokázat dostatečnou ochranu posádky uvnitř vozidla, ale i vybavenost bezpečnostními asistenty. A do počtu asistenčních systémů výrazně promlouvá také Evropská unie. Proto se nelze divit, že se prvky dříve vyhrazené jen těm nejdražším autům dostávají i do malých automobilů.
Foto: Citroën

Například Citroën u základní C3 dokonce upřednostňuje bezpečnostní před komfortní výbavou. Zatímco za rádio i klimatizaci je potřeba si připlatit, nebo zvolit vyšší výbavový stupeň, tempomat s omezovačem rychlosti, varování před opuštěním jízdního pruhu a čtení dopravních značek s rychlostním omezením má malý Francouz i ve verzi za 229 900 korun. U vyšších výbav pak lze připlatit třeba za nouzové brzdění, varování před čelní srážkou či sledování bdělosti řidiče. Vše v rámci jednoho paketu. Podobně je to i u malého SUV C3 Aircross. Podle mluvčí českého zastoupení Citroënu Lenky Martinové zákazníci za asistenční systémy připlácí ve zhruba 20 procentech případů.

Podobně, tedy něco v základu a něco za příplatek, řeší u svých malých aut asistenční systémy i koncern Volkswagen.

 

Právě se děje

Další zprávy