Fiatu je 120 let. Přehled jeho 13 nejdůležitějších vozů, které motorizovaly Česko

Petr Korbel
16. 6. 2019 7:06
V červenci 1899 založili severoitalští podnikatelé společnost FIAT (neboli "Fabriku italskou na automobily v Turíně"). Jejich hlavním představitelem byl Giovanni Agnelli, jehož potomci dosud drží ve skupině Fiat Chrysler Automobiles hlavní majetkový podíl. Fiaty sehrály důležitou roli v motorizaci Československa. Za první republiky probíhala v továrně Walter jejich licenční výroba. V dobách socialismu tu Fiat patřil k nejrozšířenějším západním značkám. Zároveň stál u zrodu několika licenčních aut dovážených do Československa z východoevropských zemí. Připomeňme si vozy italské automobilky, které byly pro Čechy a Slováky důležité.
Foto: FCA

1929: Fiat 514

Čtyřválcový středně velký vůz se setkal s vřelým přijetím na domácím trhu a zároveň pomohl značce k expanzi do zahraničí. Vyráběl se i ve Španělsku a položil tak základ tradici, na kterou v poválečné době licenční produkcí Fiatu 1400 navázala automobilka Seat, dnešní sesterská firma mladoboleslavské Škody. V Československu se tento model objevil v roce 1931 pod názvem Walter Bijou, protože jinonický výrobce se nemohl v době hospodářské krize spoléhat na prodej drahých aut vlastní koncepce, a začal tedy montovat levnější licenční Fiaty.

 

Právě se děje

Další zprávy