Tesla podle agentury Reuters Modelem Y reaguje na velkou poptávku po menších SUV, které jsou nejrychleji rostoucím segmentem v této části trhu v USA i Číně, kde momentálně Muskova společnost staví továrnu.
Do prodeje by se nejprve měl dostat Model Y s delším dojezdem, jehož cena bude 47 000 dolarů a na jedno nabití ujede až 480 kilometrů. Celkově budou v nabídce čtyři verze: Standard Range (370 km, 39 000 dolarů, jaro 2021), Long Range (480 km, 47 000 dolarů, podzim 2020), Dual Motor AWD (450 km, 51 000 dolarů, podzim 2020) a Performance (450 km, 60 000 dolarů, podzim 2020).
Jednotlivé varianty se také budou lišit výkonem a pohonem všech nebo zadních kol. U té nejsilnější, Performance, bude zrychlení z nuly na sto za 3,5 vteřiny.
Musk si slibuje snížení výrobních nákladů od toho, že Model Y bude s již vyráběným levnějším sedanem Model 3 sdílet okolo tří čtvrtin komponentů, což by mělo zároveň přinést urychlení výroby. Na rozdíl od sedanu ale vůz bude dostupný s třetí řadou sedadel v zavazadlovém prostoru, který by měl mít celkový objem až 1,9 metru krychlového.
Tesla se s širším okruhem nových produktů snaží vystoupit ze škatulky výrobce luxusních aut. Koncem února oznámila, že ve snaze snížit náklady přechází výhradně na on-line prodej, což by jí mělo umožnit snížit cenu všech elektromobilů v průměru o šest procent. Minulý týden však plán pozměnila s tím, že některé z kamenných obchodů zůstanou otevřené a ceny se sníží pouze o tři procenta.
Na video z představení Modelu Y se podívejte zde: