Žaloba amerického prodejce Volkswagenu se podle advokátní společnosti Hagens Berman opírá o to, že výrazně investoval do nových prostor a vytvářel si velké zásoby naftových automobilů firmy Volkswagen v domnění, že jde o vozy šetrné k životnímu prostředí.
"Nyní však hodnota značky (Volkswagen) klesla, prodej naftových vozů VW se zcela zastavil a celkový odbyt vozů VW se propadl," píše se v žalobě.
Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Automobilka kvůli skandálu čelí i dalším žalobám, například ze strany spotřebitelů a investorů. Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Německý úřad pro motorová vozidla KBA podle zdrojů listu Handelsblatt dospěl k závěru, že podváděl pouze Volkswagen. Testy KBA odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva KBA bude podle listu zveřejněna koncem tohoto měsíce, uvedla agentura Reuters.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Úřad KBA v listopadu uvedl, že kvůli možné manipulaci s emisemi testuje přes 50 různých automobilů více než dvou desítek domácích a zahraničních značek.