Americká internetová společnost Meta Platforms snižuje v Evropské unii o zhruba 40 procent poplatky za používání sociálních sítí Facebook a Instagram bez reklamy. U bezplatného používání těchto sítí pak evropským uživatelům nabídne možnost dostávat méně personalizovanou reklamu. Oznámila to firma, která se tak snaží rozptýlit obavy evropských regulátorů ohledně využívání osobních údajů uživatelů.
Evropané nyní mohou sítě Facebook a Instagram používat bezplatně s cílenou reklamu, nebo za poplatek bez reklamy. Meta oznámila, že ode dneška snižuje měsíční poplatek u webových verzí svých platforem bez reklamy na 5,99 eura (zhruba 150 Kč) z 9,99 eura. U chytrých telefonů poplatek klesne na 7,99 eura (zhruba 200 Kč) z 12,99 eura. U bezplatného využívání sítí pak Meta v příštích týdnech umožní výběr méně personalizované reklamy. Ta bude vycházet pouze z nedávných aktivit uživatelů na těchto sítích a z minimálních osobních údajů, jako jsou věk či pohlaví.
Firma upozornila, že v případě volby méně personalizované reklamy se lidem budou občas objevovat reklamní spoty, které nebude možné po několik sekund přeskočit. Zároveň vyjádřila přesvědčení, že větší personalizace reklamy je přínosná pro uživatele i inzerenty, protože umožňuje propojovat zákazníky se značkami a produkty, které jsou pro ně nejvhodnější.