Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Foto: Ford

Ford Mondeo - od 701 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4871/1852/1482 mm
Rozvor: 2850 mm
Kufr: 550/1446 l
Benzinové motory: 1.5 EcoBoost (121 kW)
Naftové motory: 2.0 EcoBlue (88/110/140 kW)

Základní verze: 2.0 EcoBlue / 88 kW Trend - 701 900 Kč

Ford Mondeo jde proti Passatu s praktičtější karoserií liftback, což pomáhá především zavazadelníku - ať už jeho objemu, nebo přístupu do něj. Nevýhodou může být starší konstrukce. Zatímco Volkswagen se představil v roce 2014, Ford v roce 2012.

Základní verze modrého oválu je nicméně levnější než u německého soupeře, zároveň ale nabízí slabší naftový čtyřválec. Také výbava není tolik obsáhlá. Mondeo v základní verzi Trend nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem a osmi reproduktory, tempomat, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Pro asistenční systémy či třeba parkovací senzory, které nejlevnější Passat má, je ale potřeba vybírat mezi příplatky, případně zvolit vyšší výbavu.

Poptávaná verze: 2.0 EcoBlue / 140 kW - od 931 900 Kč

Pro silnou naftovou jednotku okolo 140 kW, v tomto případě s osmistupňovým automatem, je u Mondea potřeba sáhnout až do výbavového stupně Titanium, který se cenou blíží k milionové hranici. Ve výbavě ale bude mít třeba navigaci s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádio s osmi reproduktory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, čtení dopravních značek, pomocníka pro jízdu v pruzích, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky nebo 17palcová litá kola.

Stejný motor lze navíc získat i s pohonem všech kol, který rovněž v daném segmentu patří k poměrně vyhledávaným příplatkům. U Mondea Titanium to znamená 50 tisíc korun navíc.

 

Právě se děje

Další zprávy