Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Martin Frei

Hyundai Tucson: Skromnost se vyplatí

Střední SUV od Hyundaie patří k poptávaným vozům. Na trhu je jich ale dostatek a loni přišla nová generace. Pětiletým vozům také končí záruka a dalšího majitele čeká údržba s drahými díly, což se na cenách ojetin podepisuje.
Pětiletý diesel 1.7 CRDi s předním pohonem a sto tisíci kilometrů lze pořídit kolem 420 tisíc korun. Jde o skromný, ale spolehlivý motor, který plnil normu Euro 6.1 bez servisně složitého AdBlue. Dvoulitr s pohonem 4×4 bývá o šedesát tisíc dražší. Proto je na místě úvaha, zda se bez čtyřkolky neobejdete.
V bazarech lze často narazit také na benzinovou šestnáctistovku 1.6 T-GDI. Není však levná ani úsporná, se čtyřkolkou a automatem po městě běžně jezdí za deset litrů.

 

Právě se děje

Další zprávy