Auto rychlosti dosáhlo za pomocí jednoho proudového motoru, design vozu přitom umožňuje i instalaci motoru raketového. Ten poskytne norsko-finská společnost Nammo. Tým Bloodhoundu ho má v úmyslu namontovat v příštím roce v Británii, kam se vůz po úspěšném završení testovacích jízd v suché solné pánvi na severu JAR vrátí.
Současným držitelem pozemního rychlostního rekordu je automobil Thrust SuperSonic, který v roce 1997 v nevadské poušti dosáhl rychlosti 1228 kilometrů za hodinu. V jeho kokpitu tehdy seděl stejný pilot, který řídí i Bloodhound - člen britského královského letectva Andy Green. Zároveň se tehdy jednalo o první auto, které překonalo rychlost zvuku.
Projekt Bloodhound vznikl v roce 2007. V roce 2017 dosáhl automobil na letišti v anglickém Newquay rychlosti 320 kilometrů za hodinu, zmíněných 1600 kilometrů za hodinu má přijít na řadu v roce 2020 nebo 2021.
"Stabilita a důvěra, kterou mi jako řidiči (Bloodhound) dává, je důkazem dlouholeté prvotřídní inženýrské práce, kterou do (vozu) tento tým vložil a vkládá," uvedl pilot Green. "Se všemi novými informacemi získanými dosažením rychlosti 1010 kilometrů za hodinu máme velkou naději světový rekord zhruba příští rok překonat," dodal.