Velký šéf ale vloni v červenci zemřel na pooperační komplikace a Alfě se nedaří. FCA si s ohledem na prodejní výsledky hýčká hlavně americký Jeep. Naopak sportovní Alfa a luxusní Maserati se potýkají s propadem poptávky.
Výroba ve všech osmi italských továrnách koncernu FCA je omezována, nejvíce se s malým zájmem kupujících potýká závod v Grigliascu, kde se vyrábí modely značky Maserati. V Itálii byla zavedena nová ekologická daň, která snižuje poptávku po velkých autech, a drsné limity CO2 v Evropské unii budou podle německého Automobilwoche dále komplikovat výrobu podobných luxusních a ne zrovna úsporných aut na starém kontinentě.
Alfa ani Maserati navíc nedokážou svými prodeji mimo Evropu vykompenzovat ztrátu na domácím trhu a nemají ani plán B, jaký připravuje Porsche - tedy doplnit prodej sportovních aut na benzin o luxusní elektromobily.
Německý odborný magazín tak cituje odborníka na FCA Giuseppe Bertu, podle něhož jsou obě tradiční italské značky na prodej. Již vloni v říjnu se automobilový koncern rozhodl zbavit společnosti Magneti Marelli, která vyrábí automobilové součástky. Jejím novým majitelem bude japonská skupina Calsonic Kansei.
Novým majitelem Alfy Romeo a Maserati by se mohli stát Číňané. Konkrétně koncern Geely, který již v Evropě od roku 2010 vlastní švédské Volvo a od roku 2017 mu patří i rozhodující podíl akcií v britském Lotusu. Ze všech čtyř značek by pod čínskými křídly mohla vyrůst celá prémiová skupina.
Podle Automobilwoche by navíc obě tradiční italské automobilky dobře doplnily právě Volvo. To je chladné, technicky vyspělé, Italové dokážou nabídnout emoce. Číňané pak mohou Italům pomoci s elektrifikací jejich nabídky. Geely zatím oficiálně zájem o italské značky popírá.