Dostupní rodinní pracanti: tři ojetá kombi do 100 000 korun, se kterými se nespálíte

Petr Šikl
18. 10. 2018 6:02
Karosářská verze kombi patří mezi ojetými vozy k nejžádanějším. Dokáže poskytnout více muziky za méně peněz než populární vozy kategorie SUV. Vybrali jsme tři zajímavé tipy, které pořídíte do sto tisíc, a pokud si dáte při výběru pozor na základní věci, budou vám dlouho a dobře sloužit.

Na přehled nejlevnějších nových kombi se můžete podívat zde.

Foto: Mazda

Mazda 6 (2002-2007)

Z motorů berte benzinový dvoulitr MZR (LF-VE) prodávaný od roku 2005. Ten dostal šestirychlostní manuální převodovku a proměnné časování ventilů. Špatně neuděláte ani s dvoulitrem o výkonu 104 kW (LF-DE) před modernizací, který si musí vystačit jen s pěticí rychlostí.

Výkonnější čtyřválec 2,3 MZR (L3-VE) jede skvěle, trápí ho ovšem nedostatečný objem motorového oleje. Do modernizace to bylo pouhých 3,5 litru (poté 4,3 litru), což z něho, s ohledem na vysokou spotřebu oleje, dělá nejistou investici se smutným koncem. Kdo stav jeho hladiny pravidelně nekontroluje, brzy se může dočkat zadřeného motoru. To samé platí i o včasné výměně motorového oleje. U všech motorů ji doporučujeme provádět nejdéle po 10 000 km (zejména při častých jízdách na krátké vzdálenosti).

U dvoulitrových dieselů MZR-CD si dejte pozor na filtry pevných částic, které se pod kapotu dostaly po modernizaci. Jejich výměna není zrovna levná. Po ujetí více než 100 000 km odcházejí drahé vstřikovače nebo SCV ventil na čerpadle Denso. Diesely nejsou obecně u japonské automobilky sázkou na jistotu.

 

Právě se děje

Další zprávy