Dostupní rodinní pracanti: tři ojetá kombi do 100 000 korun, se kterými se nespálíte

Petr Šikl
18. 10. 2018 6:02
Karosářská verze kombi patří mezi ojetými vozy k nejžádanějším. Dokáže poskytnout více muziky za méně peněz než populární vozy kategorie SUV. Vybrali jsme tři zajímavé tipy, které pořídíte do sto tisíc, a pokud si dáte při výběru pozor na základní věci, budou vám dlouho a dobře sloužit.

Na přehled nejlevnějších nových kombi se můžete podívat zde.

Foto: Ford

Ford Focus II (2004-2011)

Z pohonných jednotek berte zážehový čtyřválec 1.6 Duratec o výkonu 74 kW. Nabídne slušný výkon s adekvátní spotřebou paliva a odpovídající spolehlivost. Přes kratší odstupňování agregát točí při dálniční rychlosti stále snesitelných 3800 otáček. Delší cesty tak nepředstavují v běžných rychlostech závažnější problém.

Výkonnější šestnáctistovka Ti-VCT nepřináší nic navíc. Vyšší výkon bohužel nezaručuje lepší dynamiku a přesuvníky proměnného časování představují servisní starost navíc. Obě motorizace po ujetí zhruba čtvrt milionu kilometrů vykazují vyšší spotřebu motorového oleje, na čemž by nebylo nic divného, kdyby nechyběl snímač jeho množství. Pravidelná kontrola hladiny oleje je proto nutností.

Banálním problémem se zásadními důsledky je špatná konstrukce hadiček ostřikovačů čelního skla. Ty časem tečou a ostřikovací směs se dostává na svíčky. Tomu by zabránil plastový kryt motoru, Ford jej ovšem nabízel za nemalý příplatek, a tak jej většina vozů nemá. Novější verze byly tohoto problémy zbaveny. Zážehové agregáty 1.8 a 2.0 16V původem od Mazdy pracují tiše a relativně spolehlivě.

 

Právě se děje

Další zprávy