Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
Finanční pobídky elektromobilů
Ačkoliv tedy Toyota elektrická auta plánuje, ostatně po zpřísnění pravidel o vypouštění emisí (více o tématu najdete zde) se bez nich v budoucnu žádná značka neobejde, teď ještě nemá nic, co by mohla nabídnout. Údajně i proto, že jde o stále velmi malý trh.
"Když se podíváte, kde se elektromobily prodávají, tak 75 procent je jen na třech trzích (v Evropě - pozn. red.), kde jsou vysoké pobídky na nákup bezemisního vozu," říká Matthew Harrison. "Žádná vláda si ale nemůže dovolit nabízet pobídky donekonečna, pokud prodeje porostou," míní Harrsion.