V Česku chceme auta vyrábět i nadále, říká v rozhovoru viceprezident Toyoty

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
Foto: Toyota

Konec naftových motorů

Naftové motory jsou momentálním strašákem Evropy. Zákazníci o ně ztrácejí zájem a automobilky se tomu přizpůsobují (více o tématu zde). Japonský gigant byl v tomto ohledu asi nejradikálnější, až na drobné výjimky se naftových agregátů již úplně zbavil a nahradil je hybridy. Například Corolla dostane premiérově dva typy hybridního pohonu a jediný benzinový agregát. Především kvůli výměně nafty za kombinaci benzinu a elektřiny tak Toyota ještě pár let elektromobil potřebovat nebude.

Přesto se ale v nabídce značky najdou i černé ovce, například v podobě off-roadu Land Cruiser, pick-upu Hilux či dodávky ProAce. Všechna tato auta naftový pohon ještě mají a nějakou dobu mít ještě budou. "Ne v krátkodobém horizontu," odpovídá Harrison na otázku, jestli i tyto modely brzy nedostanou elektrifikovanou variantu. "Pro další generaci samozřejmě zvažujeme nějaký způsob elektrifikace," doplnil ho vzápětí Nanahara.

Mimochodem pro srovnání, letos se osobní Toyoty prodávají ve více než 40 procentech s benzinovým motorem, 46 až 47 procentech s hybridním motorem a v méně než 10 procentech s naftovým agregátem. A v budoucnu se tato proporce ještě výrazněji změní ve prospěch hybridů. "V Evropské unii budeme kolem roku 2021 prodávat více než 70 procent hybridů," předpokládá Harrison.

 

Právě se děje

Další zprávy