Kupujete nové auto? Až polovina některých vozů se brzy po zakoupení rozbije

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 6:02
Britský magazín What Car? patří mezi respektované rádce v otázce koupě nového auta. Vedle novinek recenzuje z uživatelského hlediska také ojetiny a každým rokem rovněž vydává několik žebříčků. Mezi ty nejzajímavější patří vlastní průzkum spolehlivosti maximálně čtyři roky starých automobilů. Časopis k tomu využívá vyplněné dotazníky od čtenářů, kterých se za poslední rok sešlo lehce přes 18 tisíc. Celkem 159 modelů magazín rozdělil do deseti kategorií, což vytváří poměrně přesný pohled na to, jak jsou auta ve stáří od jednoho do čtyř let spolehlivá. Na kompletní výsledky se podívejte do galerie.

Pouze model, u něhož nebyl nahlášen žádný problém, může dostat stoprocentní hodnocení. Jakmile redaktoři magazínu vyhodnotili, že se u vozu nějaká porucha vyskytuje, přichází podle četnosti výskytu a vážnosti problému o procenta z celkového skóre. Další body ztrácí auto ve chvíli, kdy musí být odstaveno v servisu delší dobu, případně ve chvíli, kdy oprava stojí peníze. Stále se totiž jedná o auta se stářím nejvýše čtyři roky. Celkové pořadí značek pak vychází ze souhrnného hodnocení všech modelů daného výrobce, které se v žebříčku objevily.

Pokud je řeč o poruchách, vztahuje se k modelu, jehož rok výroby je uveden v tabulce. Právě na něj získal What Car? nejvíce reportů od zákazníků. Někde se problém týká celé doby výroby, jinde se vyskytuje až od určitého roku.

Mini a malá auta

Benzinová Toyota Yaris je podle Britů jedním z vůbec nejspolehlivějších aut na trhu. Dotazovaní u malého hatchbacku dokonce nenahlásili vůbec žádnou poruchu a naopak čtyři z deseti zmiňují právě spolehlivost jako vlastnost, kterou na autě oceňují nejvíce.

Na druhé straně žebříčku je Peugeot 208, u něhož největší problém představuje nemotorová elektronika. Nejvíce stížností míří na infotainment a ovládací tlačítka. Auto při poruše sice zůstává ovladatelné, oprava se nicméně prodražuje. Mimo to má malý Francouz také problémy s brzdami, samotným motorem a jeho elektronikou, převodovkou a spojkou nebo karoserií.

Mini a malá auta
1. Toyota Yaris - benzin od 2011 100%
2. Honda Jazz od 2015 99,5%
3. Honza Jazz 2008-2015 99,2%
4. Suzuki Celerio od 2015 98,0%
5. Hyundai i10 od 2014 97,8%
6. Škoda Citigo od 2012 97,0%
7. Hyundai i20 od 2015 96,5%
8. Škoda Fabia od 2015 95,9%
9. Renault Clio od 2013 95,8%
10. Ford Fiesta - benzin 2008-2017 95,6%
11. Dacia Sandero / Sandero Stepway od 2013 94,6%
11. Volkswagen up! od 2011 94,6%
13. Audi A1 od 2010 94,5%
14. Opel Corsa od 2014 93,9%
15. Mini - benzin od 2014 93,8%
16. Fiat Panda od 2012 93,0%
17. Seat Ibiza 2008-2017 92,2%
18. Mini - diesel od 2014 90,3%
19. Mazda 2 - benzin od 2015 90,0%
20. Mini Clubman od 2015 88,1%
21. Volkswagen Polo 2009-2017 85,8%
22. Nissan Note 2013-2017 83,8%
23. Peugeot 208 od 2012 81,4%
 

Právě se děje

před 2 hodinami

Stříbrný koulař z MČR Vilímek dostal za doping čtyřletý trest

Koulař Tomáš Vilímek přišel kvůli dopingu o stříbrnou medaili z mistrovství republiky. Dvaadvacetiletý atlet Spartaku Třebíč užil zakázaný steroid drostanolon, byl diskvalifikován a antidopingový výbor mu udělil čtyřletý zákaz činnosti. Informovala o tom Česká televize.

Vilímek prohrál na srpnovém mistrovství republiky v Plzni pouze s Martinem Novákem, který jako jediný překonal hranici 18 metrů. V nových výsledcích se na druhé místo koulařské soutěže posunul Ladislav Prášil a na bronzovou pozici Marek Bárta.

Vilímek se letos zlepšil na 17,98 metru, druhý byl i na Odložilově memoriálu. Dopingový trest mu vyprší na konci srpna roku 2024.

Zdroj: ČTK
Další zprávy