Nejočekávanější Tesla míří do Česka. Jak si Model Y vede proti Škodě a dalším SUV?

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 7. 2021 6:02
Tesla oznámila české ceny Modelu Y. SUV vycházející z Modelu 3 by mělo být jedním z nejpopulárnějších vozidel amerického výrobce. Ostatně vstupuje do části trhu, kde se svádí zřejmě první velká bitva elektromobilů o zákazníka. Model Y se musí vypořádat se Škodou Enyaq, VW ID.4, ale třeba také Hyundai Ioniq 5. Kolik americká novinka stojí a jak si vede proti soupeřům, zjistíte v galerii.
Foto: Tesla

Každý Model Y má v základní výbavě udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění, sledování mrtvých úhlů i adaptivní tempomat. V interiéru pak hraje prim obrovský, 15palcový displej, přes který se ovládá prakticky úplně všechno - dvouzónová automatická klimatizace, navigace, rádio se 14 reproduktory nebo vyhřívání sedadel vpředu i vzadu. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, střecha je standardně prosklená a nechybí ani bezdrátové nabíjení pro dva chytré telefony. Odemykání obstarává aplikace v chytrém telefonu, světla (včetně mlhovek) svítí diodově. Na rok zdarma je pak podle českého konfigurátoru k dispozici připojení k internetu.

Provedení Long Range má dále standardně 19palcová kola a bílý lak karoserie, za o palec větší ráfky se připlácí 59 600 korun, za černou, stříbrnou a modrou metalízu 32 tisíc korun, a za červené lakování karoserie dokonce 59 600 korun. To model Performance má ve standardu kromě sníženého podvozku, lepších brzd a hliníkových pedálů také 21palcová litá kola. Nabídka laků karoserie je pro něj ale úplně stejná.

Obě nabízená provedení pak mají už jen čtyři další volitelné prvky. Tím prvním je barva interiéru - standardní je černé čalounění, za 32 tisíc se nabízí černobílé provedení. Následuje tažné zařízení s maximálním zatížením 1,6 tuny. Cenu ovšem automobilka v konfigurátoru nesděluje, je místo ní pouze poznámka "k zakoupení po dodání".

Poslední dva příplatky obstarává Autopilot, tedy vylepšený soubor jízdních asistentů. Jeho pokročilá verze přijde na 100 tisíc korun a obsahuje automatickou změnu jízdního pruhu, autonomní řízení po dálnici, automatické parkování a možnost zaparkovat nebo vyparkovat auto ve stísněných prostorech pomocí aplikace v mobilu.

Vyšší stupeň Autopilota za 200 tisíc korun zahrnuje všechny předchozí funkce a navíc zastavení při červené na semaforu a na "stopce". Všechny funkce autonomního řízení nicméně i nadále potřebují dohled řidiče. Aktualizovat systémy je možné i na dálku, stejně jako se na dálku dokáže aktualizovat celý software vozu.

Za co naopak v Česku připlatit nelze, to je sedm míst k sezení. V Americe tuto možnost zákazníci mají, v Evropě se musí spokojit (alespoň prozatím) pouze s pětimístnou konfigurací.

 

Právě se děje

Další zprávy