Cybertruck vybočuje snad úplně vším, na co si vzpomenete, i přesto ale nad hranatými tvary tak trochu ční stěrač čelního okna. Jedná se totiž patrně o největší svého druhu v současném automobilovém průmyslu, minimálně tedy mezi osobními a lehkými užitkovými vozy. Na rozdíl od řady aut má totiž Cybertruck jen jeden stěrač, který si musí poradit s obrovským čelním sklem.
Pouze jeho stěrka má na délku skoro 122 centimetrů, běžné osobní auto má sotva polovinu. K pohonu pak slouží elektromotor s výkonem 600 nebo 800 W, jak řekl na konci loňského roku v rozhovoru se sběratelem a moderátorem Jayem Lenem viceprezident engineeringu Tesly Lars Moravy.
Právě stěrač ale teď působí Tesle problémy, jak na fóru majitelů Cybertrucku poukázala řada diskutujících. Někteří si stěžují na to, že jim byla pozdržena dodávka již objednaného vozu, jiní pak na nefunkčnost stěrače u již prodaných aut.
"Vyzvedl jsem si auto v úterý na Floridě, ujel 32 kilometrů a spustila se průtrž mračen. Musel jsem 3,5 hodiny čekat na parkovišti u rychlého občerstvení a zavolat asistenční službu Tesla, protože jsem nic neviděl. Auto odtáhli a řekli mi, že bude trvat několik týdnů, než bude možné motor stěrače opravit," stěžuje si jeden z majitelů pick-upu.
Na nefunkčnost stěrače a dlouhou čekací dobu na jeho nový motor si stěžují i další členové. "Můj stěrač nikdy nefungoval. Trvalo dva týdny, než jsem potřebný díl dostal. Staré motory se podle všeho všechny porouchají, náhrada má nové katalogové číslo," stěžuje si jiný uživatel. Budoucí majitelé pak vesměs píšou, že se jim dodání protáhlo až zhruba o týden.
Magazín Drive Tesla píše o tom, že za selháváním motorů pohánějících stěrač jsou potíže s kvalitou u dodavatele. Výsledkem je, že Tesla pozastavila dodávky vozu až do chvíle, než se objeví nový nezávadný díl. Zabrat to může týden, ale také více. Zahraniční média, především ta americká, protože jinde se Cybertruck zatím neprodává, se snažila sehnat komentář přímo od automobilky, zatím však marně.
Připomeňme, že to není první problém, který relativně málo vyrobených Cybertrucků musí řešit. Už notoricky známá je špatná kvalita výroby, která u některých aut vede k nestejně velkým spárám mezi díly karoserie nebo velkou škvírou mezi dveřmi a zbytkem karoserie.
Už v lednu vyšlo najevo, že aerodynamické kryty kol, speciálně navržené pro Cybertruck spolu s pneumatikami, způsobují rychlejší a větší opotřebení jejich bočnic. Tesla tak začala auta dodávat bez nich s tím, že na odstranění problému pracuje. V únoru zase musela Tesla na dálku u všech svých aut, včetně Cybertrucku, v USA přeprogramovat velikost písma varovných kontrolek.
Naopak v dubnu už musela i Tesla přistoupit k fyzické svolávací akci na prakticky všech 3878 Cybertrucků v tu dobu vyrobených. Pick-up totiž mohl začít neúmyslně zrychlovat kvůli možnému uvolnění podložky pedálu plynu a zaseknutí se ve vnitřním obložení.