Tesla bude vařit pivo, pro které vypěstovala speciální chmel. Alkohol nenabízí poprvé

Láhev piva Gigabier.
Tři lahve Gigabier o objemu 330 mililitrů přijdou na 2111 korun.
Na konci roku 2020 přišla firma miliardáře Elona Muska dokonce s vlastní tequilou.
Proslulý výrobou jídla je Volkswagen, který ve Wolfsburgu vedle aut dělá i vlastní párky.
Porsche má pro změnu na off-roadové trati v Lipsku desítky kolonií včel. Zobrazit 11 fotografií
Foto: Tesla, Inc.
Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 4. 2023 5:49
Elon Musk pod značkou Tesla dávno nenabízí jen elektromobily. Naposledy se rozhodl expandovat do pivovarnictví a exkluzivně pouze pro Evropu bude vařit vlastní "Tesla pivo". To má tvarem lahve připomínat kontroverzní pick-up Cybetruck, americký podnikatel dokonce pro své pivo nechal vypěstovat vlastní odrůdu chmele.

Pivo pod značkou Tesla se jmenuje Gigabier, to asi aby co nejvíce připomínalo označení Gigafactory, tedy továrny na elektromobily Muskovy automobilky. Podle slov Tesly na svých webových stránkách jde o "limitovanou edici plzeňského piva vařeného v Berlíně". Nedaleko továrny na elektroauta se tak bude vařit i pivo.

Nečekejte ovšem jen přeznačený produkt nějakého věhlasnějšího německého pivovaru. Musk nechal pro Gigabier vypěstovat i vlastní chmel, kterému říká Cyberchmel. Podle Tesly má tóny citrusů, bergamotu a sladkého ovoce. Firma se pak holedbá, že při vaření dbala na tradiční soubor pravidel německého pivovarnictví, které se označuje jako Reinheitsgebot.

Pokud byste na "Tesla pivo" dostali chuť, máte šanci si jej přímo na webu značky koupit. Vaří se totiž exkluzivně pro evropské trhy. Nejde ale o levnou záležitost. Za tři skleněné lahve o objemu 330 mililitrů si americká značka účtuje 2111 korun. Ovšem lahve na sobě mají logo "Giga", které prý ve tmě svítí. O vlastním pivu přitom Musk poprvé mluvil už v roce 2021, když berlínskou Gigafactory otevíral.

Nejde o první alkohol, který Tesla pod svým jménem vyrobila. Před koncem roku 2020 vydala pro změnu jen v Americe limitovanou sérii tequily, kterou pro ni ale vyráběly externí firmy. Za 750mililitrovou lahev alkoholu, který zrál 15 měsíců v dubových sudech, ve tvaru blesku musel zájemce tehdy zaplatit 250 dolarů, to bylo něco kolem 5,5 tisíce korun.

Tesla samozřejmě není jedinou automobilkou, která se pustila do výroby jídla nebo nápojů. Asi nejslavnější příklad představuje currywurst Volkswagenu, který se vyrábí přímo v továrně ve Wolfsburgu, dokonce má i svůj kód v seznamu originálního příslušenství. Kromě párku samotného k němu Volkswagen vyrábí a prodává i vlastní kečup, kterým se má přelít a následně ještě posypat kari kořením. Párek patří k bestsellerům značky, v některých letech se prodejně dokonce vyrovnal autům či je překonal.

Porsche pro změnu v lipské továrně vyrábí vlastní med. Na terénní trati má úly pro až tři miliony včel, které tam žijí v padesáti včelstvech. Každé je podle automobilky schopná vyprodukovat průměrně až 55 kilo medu za rok. Včelí úly má v továrně v Goodwoodu také Rolls-Royce a i on si vyrábí vlastní med.

Ford pro změnu před dvěma lety ve spolupráci s youtuberem Seanem Evansem, který má vlastní pořad Hot Ones, kde hostům pokládá otázky nad pálivým jídlem, přišel s vlastní ostrou omáčkou. Ta měla za úkol propagovat závodní Mustang Mach-E 1400 a právě v omáčce se měly snoubit pocity z jízdy v upraveném elektromobilu. Na rozdíl třeba od párků Volkswagenu šlo ale jen o jednorázovou propagaci, do výroby se omáčka nedostala.

Naopak francouzský Peugeot je výrobou mlýnků na kávu či pepř nebo slánek proslulý. Vedle nich ale nabízí i různé druhy samotných pepřů a solí, dále třeba příslušenství k servírování vína nebo různé formy na pečení.

 

Právě se děje

Další zprávy