Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností.
Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy Aurora Energy Research John Feddersen. Instituci založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.
Tesla odmítla podobné kalkulace komentovat. Tahače chce vyrábět a dodávat na trh již od roku 2019. Plán na instalaci megadobíjecích stanic, bez kterých by tato vozidla nemohla dobře fungovat, však zatím zveřejněn nebyl.
John Feddersen použil příklad Tesly, aby upozornil na nutnost širší diskuse o infrastruktuře, jakou bude třeba vybudovat v souvislosti z rozvojem elektromobilů.
"Existují chytré i hloupé způsoby, jak tyto kapacity začlenit do systému. Plná elektrifikace silniční dopravy však bude rozhodně potřebovat velké množství nové infrastruktury," řekl v rozhovoru s Financial Times.
Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.