Mercedes-Benz GLC vs. třída C Kombi
Ve střední třídě má Mercedes hned dvě želízka v ohni. Kdo tak z jakéhokoliv důvodu nechce SUV GLC, může sáhnout po hodně podobné třídě C s karoserií kombi. Ta je levnější, což ovšem SUV, u autoklubem testované verze 220d, vyvážilo standardním pohonem všech kol (třída C jej má příplatkově). Je ovšem potřeba podotknout, že zkoušené GLC bylo ještě ve verzi před modernizací. To znamená, že i přes shodné označení 220d mají obě auta rozdílný výkon. Omlazená verze GLC 220d už motoricky dorovnala třídu C.
ADAC nicméně porovnával ještě starší GLC, takže se budeme držet jím uváděných údajů. To znamená, že třída C je o něco silnější, v kombinaci s nižší hmotností je tak dynamičtější a úspornější (což by ale dle dat výrobce nejspíše platilo, i kdyby ADAC testoval omlazené GLC). V otázce vnitřního prostoru jsou oba modely vzácně srovnané, chodce dokonce lépe chrání robustnější GLC. To také utáhne těžší přívěs.
Srovnání GLC vs. třída C Kombi
|
Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic |
Mercedes-Benz C 220d Kombi |
Motor: |
přeplňovaný naftový čtyřválec |
přeplňovaný naftový čtyřválec |
Výkon / Toč. moment: |
125 kW / 400 Nm |
143 kW / 400 Nm |
Zrychlení / Max. rychlost: |
8,3 s / 210 km/h |
7,0 s / 233 km/h |
Hmotnost: |
1960 kg |
1700 kg |
Koeficient odporu vzduchu / čelní plocha |
0,31 / neudáváno |
0,29 / 2,23 m2 |
Výška karoserie: |
164 cm |
146 cm |
Výška sedadla / prostor mezi sedákem a stropem: |
57 cm / 126 cm |
40 cm / 114 cm |
Známka za nastupování a vystupování: |
2,4 |
2,8 |
Objem kufru (měření ADAC): |
350 / 1335 l |
330 / 1275 l |
Euro NCAP: |
5* |
5* |
Bezpečnost chodců: |
82 % |
77 % |
Spotřeba (udávaná / měření ADAC): |
5,0 / 5,9 l/100 km |
4,8 / 5,5 l/100 km |
Hodnocení ADAC EcoTest: |
3* |
4* |
Cena od: |
1 191 079 Kč* |
1 133 770 Kč |
* Cena u Mercedesu-Benz GLC 220d je přepočtena z německé ceny udávané ADAC, protože v Česku se již nabízí varianta po modernizaci s vyšším výkonem za nejméně 1 201 530 Kč s pohonem předních kol.
I tento duel nakonec skončil vítězstvím klasické karoserie. Třída C s karoserií kombi je lehčí, dynamičtější, aerodynamičtější, úspornější, má lepší hodnocení v EcoTestu a je i levnější. SUV GLC je vyšší a má i vyšší pozici sedadel, dále má větší kufr, lépe se do něj nastupuje a lépe také chrání chodce.
Celkové skóre (SUV : klasická karoserie): 5 : 6