Jan Matoušek
23. 8. 2018 13:02
Přestože Lada Vesta má výraznější prodejní čísla prakticky pouze v Rusku, patří mezi stovku nejprodávanějších aut Evropy. AvtoVAZ, výrobce vozů s plachetnicí ve znaku, se tak úspěch snaží co nejvíce zužitkovat. Na jaře proto svůj bestseller oděl do terénního kabátku, pro druhou polovinu roku pro změnu počítá se sportovním vzezřením, o které se postarala divize Lada Sport. Klasický evropský hot hatch však od Vesty Sport nečekejte. Podívejte se, s čím sportovní Lada přichází.
Lada v Česku
Problematikou prodeje nových Lad v České republice jsme se zabývali již několikrát (více o tomto tématu třeba zde). Oficiální dovozce v ČR, na rozdíl třeba od Slovenska či Maďarska, nefunguje. Jsou však firmy, které vůz umí dovézt, například vyškovský Remoraid i s tovární tříletou zárukou. V nabídce má aktuálně Vestu s karoserií sedan, kombi i kombi v terénní verzi Cross, všechny se šestnáctistovkou o výkonu 78 kW. To je jediný motor Vesty, který má aktuálně evropskou homologaci. Například dovozce AMC Plant nicméně umí, díky individuální homologaci, dovézt i Lady, které v Evropě oficiálně v prodeji nejsou. Jde třeba o SUV Xray, Vestu s větší osmnáctistovkou nebo různé verze legendární Nivy (více o nich najdete zde). Teoreticky by se tak na českých silnicích mohla časem objevit i nějaká Vesta Sport.