Sony uvedlo svůj první prototyp elektromobilu na konferenci CES v roce 2020, tehdy jej nazývalo Vision-S. Firma však tehdy nicméně uvedla, že masovou výrobu ani komerční prodej zatím neplánuje. Letos představila model označený Vision-S 02 a o původním prototypu hovoří jako o Vision-S 01. Nový prototyp již nyní testuje v provozu.
Zatímco první Vision-S 01 byl sedan, novinka je prostorným sedmimístným na délku takřka 4,9m SUV. Elektromobil má hned dvojici 200kW elektromotorů, které zajišťují pohon všech kol. Maximální rychlost je 180 kilometrů za hodinu. Podobně jako u Škody Enyaq tvoří jeho základ skateboardová platforma s baterií mezi nápravami. O kapacitě akumulátoru nebo dojezdu ale výrobce mlčí.
O čem se firma naopak v tiskové zprávě rozepisuje, jsou asistenční systémy, které kromě citlivých kamer s vysokým rozlišením využívají i lidary. Sony však neslibuje zcela autonomní auto, hovoří o systému na úrovni 2+, tedy pokročilém podpůrném systému, za auto však bude nadále odpovědný řidič. Podobně to platí u Autopilota u Tesly.
Vision-S 02 také představuje především softwarové vychytávky: Vision-S 01 má sám rozpoznat posádku, ovládat se má pomocí gest nebo hlasu a nabídne i možnost úpravy grafického rozhraní a zvuků, které vůz vydává při zrychlování nebo brzdění. Sony slibuje také podporu sítí 5G a díky jejich nízké odezvě i případné ovládání auta na dálku.
Kromě toho budou na palubě reproduktory, které mají vytvářet prostorový hudební zážitek, dále speciální služba na streamování filmů a nebude chybět možnost zahrát si hry z konzole PlayStation.
Sony byla první technologickou firmou, která představila konkrétní elektromobil, dlouhodobě se však hovoří rovněž o možných podobných snahách společnosti Apple. Kalifornská společnost nicméně zatím jasně řekla jen to, že testuje svou technologii pro autonomní řízení.