Radek Daniel
30. 3. 2018 13:39
Letos je to 50 let, co se v socialistickém Československu začala vyrábět legendární dodávka Škoda 1203. Spolupracovník redakce Radek Daniel ji toužil celý život řídit. Až nyní se mu podařilo usednout za volant kempovací verze určené pro Svazarm a starší hasičské varianty s typickou houkačkou. Jak se taková auta v kontextu dnešní doby ovládají? Čtěte v galerii.
Uvnitř
Raději už nic neříkám a ještě zvenčí sleduji, jak se startér potýká s prochladlým motorem. Nakonec si dá říct a ozývá se typický bublavý zvuk. "Tady už ale není původní motor s objemem 1221 cm3. Během života byl nahrazen větším - s objemem přes 1430 cm3. Jinak je to ale auto v původním stavu," říká Kucharski. To platí třeba i o dřevěné skříňce s umakartovým povrchem, která je instalovaná v prostoru za dvojicí předních sedaček i konstrukci dvojlůžka a matracích s červenou potahovou látkou. Zpracování není opravdu příkladné. Mechanismus zvedání zvýšené laminátové střechy jsme pak vzhledem k jeho "fórovému" stavu raději ani nezkoušeli.