Radek Daniel
30. 3. 2018 13:39
Letos je to 50 let, co se v socialistickém Československu začala vyrábět legendární dodávka Škoda 1203. Spolupracovník redakce Radek Daniel ji toužil celý život řídit. Až nyní se mu podařilo usednout za volant kempovací verze určené pro Svazarm a starší hasičské varianty s typickou houkačkou. Jak se taková auta v kontextu dnešní doby ovládají? Čtěte v galerii.
Horko v koloně
Naštěstí mě během jízdy nepostihly žádné závady, kterými prý byly dvanáctsetrojky nechvalně proslavené. "Například se při pomalé jízdě, zejména v kolonách, přehřívalo nešťastně umístěné palivové čerpadlo. Do motoru pak nešel benzin, ale jen páry, následkem čehož motor takzvaně kuckal. Kvůli nápravě takového stavu vozili s sebou řidiči stále kanystr s vodou. Během jízdy pak otevřeli poklop mezi sedačkami řidiče a spolujezdce a chrstli tekutinu na čerpadlo. Část se pak samozřejmě dostala i na vrtuli větráku a ten pak páru vracel zpět do kabiny. Prostě legrace,…vzpomíná v muzeu spolupracovník Libora Kucharského, který tyto situace zažil vícekrát na vlastní kůži.