Radek Daniel
30. 3. 2018 13:39
Letos je to 50 let, co se v socialistickém Československu začala vyrábět legendární dodávka Škoda 1203. Spolupracovník redakce Radek Daniel ji toužil celý život řídit. Až nyní se mu podařilo usednout za volant kempovací verze určené pro Svazarm a starší hasičské varianty s typickou houkačkou. Jak se taková auta v kontextu dnešní doby ovládají? Čtěte v galerii.
První kilometry
To si ostatně ověřuji za malou chvilku na vlastní kůži. Prvním šokem je ale řízení. Volant je samozřejmě obrovský, což se vzhledem k absenci posilovače hodí, ale vystraší mě obrovské vůle. "Je ale v pořádku," to byl obvyklý stav způsobený šnekovým řízením," uklidňuje mě Libor Kucharski po návratu.
Ze začátku jsem byl z neustále pohybujícího se volantu i na přímém úseku tak vyděšený, že jsem se neodvážil rozjet rychleji než na čtyřicet až padesát kilometrů v hodině. Teprve po prvních deseti kilometrech strávených na silnicích druhých a třetích tříd Benešovska jsem si trochu zvykl a nakonec na rovném úseku vyzkoušel i maximální rychlost. Ta skutečně nepřesahuje tachometrových 90 kilometrů v hodině.