Blíží se konec naftových motorů? Diesely jsou levnější než dřív, stojí jako benzin

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 3. 2019 6:02
Prodeje naftových motorů padají a některé automobilky se dieselů prakticky zcela zbavily. Někde bez náhrady, jinde je nahradily hybridní či plně elektrické jednotky. Stále nicméně zůstává řada výrobců, která naftové agregáty ve své nabídce má. I u nich lze ale vypozorovat jistý trend - a to zlevňování těchto verzí. A i když je sleva poskytnuta i na benzinový agregát, zvýhodnění dieselu bývá často větší. Prohledali jsme proto české ceníky automobilek a našli zajímavé slevy právě na naftové motory, přičemž ty nejvyšší najdete v galerii. Ušetřit můžete statistíce, a to i u horkých novinek.
Foto: Peugeot

Peugeot Rifter - zvýhodnění až 130 tisíc

Stejně jako u sourozenců Berlinga a Comba, i Peugeot nabízí Rifter, ačkoliv jde o poměrně horkou novinku, s výraznou slevou. Skladba naftových motorů, vzhledem k sourozencům, příliš nepřekvapí - skládá se z 1.5 BlueHDi o výkonu 56, 75 nebo 96 kW, přičemž nejsilnější verze může mít i automat.

Stejně jako u sourozenců se i Rifter nabízí ve dvou délkách. Sleva je pro obě stejná a v případě základní výbavy Active činí 100 tisíc pro 55kW motor a 110 tisíc pro 75- a 96kW jednotku. Se vstupní cenou 400 tisíc korun se pak naftový Rifter přiblížil benzinovému v základní výbavě na 15 tisíc korun.

V provedení Allure činí úspora oproti ceníku 115 tisíc korun s 75 i 96 kW, respektive 125 tisíc korun v případě silnější verze s automatem. Vrcholný model GT Line se nabízí už jen s 96 kW a zvýhodněním 120 tisíc pro manuální a 130 tisíc pro automatickou převodovku. Nejdražší naftový Rifter s krátkou karoserií tak přijde na 575 tisíc korun. Více se o něm dozvíte zde, ceník Rifteru Long najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy