Převezou hodně, spotřebují málo. Naftové kombi je stále rodinným ideálem

Peugeot 308 SW patří mezi nejúspornější kombíky na českém trhu. I s výkonem 96 kW.
Na 4,3 l / 100 km startují hned tři manažerské kombíky. Kia Optima SW to zvládne s motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW a je přitom jedno, jestli má manuální šestikvalt, nebo dvouspojkový automat. Kufr pojme 552 až 1686 litrů, ceny začínají na 749 980 korunách za verzi Business Line.
4,3 l / 100 km zvládá se stejným motorem i Hyundai i40 Kombi. U 100kW 1.6 CRDi je přitom jedno, jestli spolupracuje s manuální, nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Do zavazadelníku i40 se vejde 553 až 1719 litrů nákladu, ceny začínají na 799 990 korunách za variantu Success.
Volkswagen Passat Variant svou spotřebou leckoho překvapí. S dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW si nárokuje 4,3 l / 100 km - a je jedno, jestli s manuální, nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. K tomu je potřeba připočíst kufr o objemu 650 až 1780 litrů a cenu od 806 900 korun ve výbavě Comfortline.
Kombi Mercedesu třídy C umí být také překvapivě úsporné. Ve variantě C 200 d s výkonem 118 kW a manuálním šestikvaltem spotřebuje 4,2 l /100 km. Do kufru se vejde 490 až 1510 litrů, ceny začínají na 1 021 240 korunách.
Foto: Peugeot
Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 3. 2019 6:02
Naftové motory jsou kvůli aférám s vypouštěnými emisemi často démonizovány a některé automobilky od jejich produkce zcela upouští. Turbodieselové auto má ale stále řadu nesporných výhod, pokud jej neprovozujete jen na krátké trasy po městě. Mají například vyšší točivý moment než spalovací jednotky a, i když se moderní benzinové turbomotory nebezpečně dotahují, stále nižší spotřebu paliva. Není tedy divu, že přehledu nejúspornějších kombíků na českém trhu naftové verze stále dominují. V potaz jsme však brali jen modely s čistě spalovacím motorem - v žebříčku nenajdete hybridy ani plynové varianty.

Na přehled kombíků s cenou do 400 tisíc korun se podívejte zde.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 19 minutami

Provoz na dálnici D1 přerušila na 169. kilometru nehoda kamionu, tvoří se dlouhé kolony

Provoz na 169. kilometru dálnice D1 je kvůli nehodě kamionu z pondělního večera stále přerušen a v obou směrech se tvoří dlouhé kolony. Vyplývá to z informací Ředitelství silnic a dálnic a policie. Doprava je z dálnice odkláněna mezi exity 168 a 178. I objízdná trasa je ale podle policie přetížená. Policie původně v noci na dnešek na twitteru informovala o obnovení provozu na D1, ale zprávu pak smazala a vydala nové informace.

Bulharský kamion se převrátil v pondělí okolo 19:15 v zúženém úseku. Zcela tak zablokoval oba směry D1. Při nehodě nikdo neutrpěl vážnější zranění, řekl mluvčí jihomoravských policistů Bohumil Malášek. V kamionu byly krabice s pivem, které bylo potřeba přeložit do jiného vozu. "V průběhu noci se podařilo vyprostit havarovaný kamion. Nyní probíhá úklid vozovky. Objízdná trasa je přetížená, v ranní špičce je na ní velké riziko tvorby kolon," sdělila policie v úterý ráno na twitteru.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Söder to nebude. Německá CDU chce jako nástupce Merkelové Armina Lascheta

Celostátní vedení Křesťanskodemokratické unie (CDU) se jasně vyslovilo pro předsedu strany Armina Lascheta jako kandidáta unie CDU/CSU na německého kancléře v zářijových volbách. Oznámil to podle agentury DPA mluvčí strany po šestihodinovém jednání špiček křesťanských demokratů v Berlíně. Pro Lascheta podle něj hlasovalo 31 členů vedení, devět pro jeho soupeře, předsedu sesterské Křesťansko-sociální unie (CSU) a bavorského premiéra Markuse Södera a šest členů se zdrželo.

Agentura AFP poznamenala, že populární bavorský vůdce Söder v předstihu přislíbil, že se podřídí rozhodnutí CDU. Laschet je současně premiérem Severního Porýní-Vestfálska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy