Schäfer přišel do Škody začátkem srpna z jihoafrického Volkswagenu a za tu dobu na sebe veřejně upozornil dopisem zaměstnancům, v němž naznačoval další směřování mladoboleslavské značky, a také setkáním s premiérem Andrejem Babišem, které žádný hmatatelný výsledek nepřineslo. V úterý 1. září si odbyl svoji premiéru před širokým publikem, když představil elektrickou Škodu Enyaq.
Enyaq se přitom původně měl představit již v první polovině května, konkrétně 12.5., kdy by datum symbolicky připomnělo 125. výročí založení automobilky. Následně byl v plánu červen. Plánovanou premiéru ale zhatila epidemie koronaviru a svou roli mohly sehrát i softwarové problémy příbuzného hatchbacku VW ID.3, který se na silnice dostává právě v těchto dnech. Po letním odchodu bývalého šéfa Škody Bernharda Maiera tak premiéra Enyaqu připadla na jeho nástupce.
O autě již víme, že se bude vyrábět v Mladé Boleslavi a že bude vybaveno několika různými kapacitami baterie a různými konfiguracemi elektromotorů. Dojezd na jedno nabití by dosahovat minimálně 390 kilometrů. Očekává se, že by auto mělo hrát zásadní roli v rozšíření elektromobilů na českém trhu. Všechny nové a nejaktuálnější informace o Škodě Enyaq naleznete společně s velkou galerií níže: