Před deseti lety rozšířil modelovou řadu mladoboleslavské Škodovky model Roomster, jehož prodej oficiálně začal 1. června 2006. Vůz kategorie MPV s variabilním interiérem, ale nejednoznačně přijímaným designem, mimo jiné s ročním předstihem představil podobu přední části Fabie druhé generace. Přes praktický vnitřek ale Roomster u zákazníků nikdy neslavil příliš velké úspěchy, za devět let výroby jich v továrnách Kvasiny a Vrchlabí vzniklo pouze 370 000.
Vůz, který techniku sdílel s Fabií (přední část karoserie, motory, přední náprava) a Octavií první generace (zadní náprava), se vyráběl i v užitkové variantě Praktik, jež po letech nabídla náhradu za populární Felicii Pickup.
Podobně jako jiné škodovky existoval i v oplastované variantě Scout, ale bez pohonu čtyř kol. První generaci Roomsteru, jejíž výroba skončila loni v dubnu, měla nahradit generace druhá, příbuzná s Volkswagenem Caddy a vyráběná v Polsku; po aféře Dieselgate ale plány na jeho výrobu padly.
Přesto Škoda tvrdí, že to nemusí být definitivní rozhodnutí. Hlavně užitková varianta by se totiž automobilce v jejích rozvojových plánech velice hodila.
Test Škody Roomster, kterou už lze dnes získat pouze jako ojetinu, najdete zde.