Škoda odtajnila svůj nový model Kodiaq. Zatím ale jen na kresbách

Radek Pecák Radek Pecák
15. 6. 2016 8:02
Sportovně-užitkový automobil, který bude schopen odvézt na místo určení až sedm cestujících, mladoboleslavská automobilka kompletně odhalí až během slavnostní premiéry v září v Berlíně. Veřejnost si ho pak bude moci prohlédnout na stánku značky během autosalonu v Paříži.
Na skice vypadá auto poněkud nižší a širší oproti skutečnosti.
Na skice vypadá auto poněkud nižší a širší oproti skutečnosti. | Foto: Škoda design

Mnohem výraznější a sebevědomější vzhled přední části, v porovnání s ostatními v současné době vyráběnými modely mladoboleslavské automobilky Škoda, bude mít chystané nové velké SUV značky, které ponese označení Kodiaq.

Potvrzují to zveřejněné oficiální skici novinky. Výtvarná díla vznikala přímo v designovém oddělení Škoda Auto. Jak ale bývá zvykem, vůz na obrázcích působí o něco nižším a širším dojmem, než jaká pak bude realita.

O tom, že auto má vzbudit výrazně větší dávku emocí, než kolik bylo do současnosti u Škodovky zvykem, mluvil letos v únoru na setkání s novináři Bernhard Maier, nový předseda představenstva společnosti.

Foto: Škoda design

Tehdy také prozradil některé míry vozu. Například to, že délka automobilu dosáhne 4,70 metru, šířka bude činit 1,91 metru a výška 1,68 metru. I tyto rozměry napovídají, že vůz bude po technické stránce vycházet ze superbu třetí generace.

Podle šéfdesignéra Škoda Jozefa Kabaně je tento automobil první, který ponese rysy nového designového jazyka značky. V řadě jeho detailů se zobrazí oblíbený prvek skleněných krystalů, což je odkaz na tradiční umění českých sklářů.

Pokud bude v interiéru namontováno pět sedaček, pojme zavazadlový prostor až 680 litrů, což je dokonce o dvacet litrů více než v případě superbu kombi. Za příplatek ale zákazníci dostanou i další dvě sedadla.To pak samozřejmě kufr zmenší.

Základní linie automobilu představil již v březnu na autosalonu v Ženevě koncept Vision S. Oproti sériovému automobilu měl ovšem pozměněné světlomety a rovněž tvary nárazníků. Také pohon měl jiný. Vision S byl hybridní vůz s možností jízdy čistě na elektřinu a dobíjení baterií z elektrické sítě. Skutečný Kodiaq bude minimálně v prvních letech výroby využívat pouze sílu pocházející ze spáleného ropného paliva.

O výbavě interiéru se zatím pouze spekuluje. Tisková zpráva, kterou Škoda připojila ke skicám, praví například toto: "Se svým jasným designem pokračuje interiér ve výrazném designu exteriéru. I zde jsou v souladu forma a funkce: interiér působí ochranitelským a robustním dojmem, současně přesvědčí i elegantním charakterem." Konkrétním údajem ve zprávě je pak zmínka o silných vertikálních prvcích, což jsou například čtyři velké výdechy vzduchu. Na přesnější informace si tedy ještě musíme počkat.

Kodiaq bude k dispozici v tuzemsku na přelomu ledna a února buď s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Základní cena by mohla začínat pod hranicí 700 000 Kč.

O rok později se začne vyrábět i druhá varianta karosérie pro tento automobil. Měla by mít zešikmenou záď ve stylu kupé a zatím je jisté, že se bude nabízet na čínském trhu. Zda rovněž Evropané dostanou možnost koupě tohoto vozu, není zatím jisté.

 

Právě se děje

Další zprávy