Připravovaný velký sportovně-užitkový vůz Škody bude mít rekordní objem kufru. Auto jsme už viděli

Radek Pecák Radek Pecák
25. 2. 2016 10:14
Automobilka Škoda si podle svého nového předsedy představenstva Bernharda Maiera také v budoucnosti ponechá své základní přednosti, tedy prostornost, dobrou cenu a chytrá řešení. Musí však přidat na emocionálním projevu, uvedl Maier na svém prvním setkání s novináři.
Oproti nedávno představenému konceptu Vision S bude mít sériové auto o něco širší hlavní světlomety a jinou spodní část nárazníku.
Oproti nedávno představenému konceptu Vision S bude mít sériové auto o něco širší hlavní světlomety a jinou spodní část nárazníku. | Foto: Škoda Auto

Největší objem zavazadlového prostoru v novodobé historii tuzemské automobilky Škoda bude mít připravované velké SUV se zatím utajovaným názvem. "Při pětimístném uspořádání interiéru činí 680 litrů," uvedl na svém prvním setkání s tuzemskými novináři nový šéf značky Bernhard Maier. Ve funkci předsedy představenstva je od listopadu, kdy nahradil Winfrieda Vahlanda.

Pokud budou uživatelé potřebovat využít celou zadní část vozu za předními sedačkami, k dispozici jim bude prostor s objemem dvou krychlových metrů. "Jsou to rekordní hodnoty pro auta v tomto segmentu," prohlásil Maier.

Zmíněná hodnota objemu kufru překonává dosavadního premianta značky v tomto parametru (Superb Combi) o citelných dvacet litrů.

Bernhard Maier věří, že Škodu čeká příznivá budoucnost.
Bernhard Maier věří, že Škodu čeká příznivá budoucnost. | Foto: Porsche

Auto jsme si mohli ve vývojovém centru Škody v Mladé Boleslavi prohlédnout. Plachta byla sice sejmuta jen na pár minut, ale i tak jsme si mohli ověřit, že vůz má prakticky shodné rozměry jako koncept Vision S, který automobilka připravuje pro svoji expozici na ženevském autosalonu. Ten začíná příští týden.  

Na délku tedy auto měří 4,70 metru, šířka je 1,91 metru a výška 1,68 metru. Oproti konceptu má auto, které se bude sériově vyrábět, širší hlavní přední světlomety a pozměněný spodní díl nárazníku. Jinak je vnější vzhled shodný. Luxusně vyhlíží například masivní chromové lamely v krytu chladiče. Řešení zádě na nás ale při pohledu zblízka působilo poněkud stroze.

Zejména přední část s dvěma páry světlometů umístěnými blízko sebe bude určitě budit pozornost. A o to Škodovce jde. "Budeme nadále vsázet na tradiční hodnoty značky, což jsou prostornost, dobrá cena a chytrá řešení," řekl Maier. "V budoucnosti ale musíme přidat na emocionálnosti," dodal. Ta ale nemá být samoúčelná. Je podle něho třeba odkazovat nejen na obrovskou tradici značky, ale i na světoznámé výrobky či směry, které Češi světu dali. "Konkrétně například české sklo a kubismus," řekl.

Dalším úkolem pro nejbližší budoucnost je podle Maiera snižování emisí CO2. Proto se již v této generaci Superbu nejpozději do konce desetiletí objeví hybridní pohon s možností externího dobíjení baterií, stejnou technologii pak využijí i další vozy, například toto připravované SUV. Paleta nabízených vozů kategorie SUV se brzy značně rozšíří. Kromě modelu Yeti, který navíc brzy bude nahrazen novější verzí, se bude prodávat velké SUV hned ve dvou variantách a nakonec bude k dostání i malý crossover. "Právě teď startujeme velkou SUV ofenzívu," prohlásil Maier.    

Škoda již v současné době pracuje na nové střednědobé strategii, která by měla stanovit cíle až do roku 2025. "Chceme oslovit ještě širší vrstvy zákazníků, abychom mohli nadále růst, ale na druhou stranu nemusíme přicházet s nějakými typy vozů na trh jako první. Když je však již nabídneme, musí být šité přesně na míru," řekl a dodal, že jak stav zákaznických objednávek, tak i finanční výsledky Škody jsou v současné době na velmi dobré úrovni.

Na Škodu si prý Maier, který přišel do Mladé Boleslavi od značky Porsche, velmi rychle zvykl. "Byl jsem zejména ohromen jedním číslem - 60 procent. To je údaj o loajalitě zákazníků, udává, kolik procent minulých vlastníků Škody si zase koupí Škodu. Je to více než u Porsche. Tam jsme byli hrdí na číslo 58 procent a Škoda má ještě o dvě procenta více," uzavřel. 

 

Právě se děje

před 25 minutami

Parahokejisté prohráli ve čtvrtfinále MS s Ruskem a čeká je zápas o Peking

Čeští parahokejisté prohráli ve čtvrtfinále mistrovství světa v Ostravě 0:7 s Ruskem a ani ve čtvrtém duelu na domácím turnaji tak neskórovali. Svěřence trenéra Jiřího Břízy ještě čeká páteční zápas o páté místo, jeho vítěz si zajistí účast na paralympijských hrách v Pekingu. Soupeřem Čechů bude poražený z dnešního druhého čtvrtfinále Norsko - Korea.

Domácí parahokejisté v utkání s ruskými favority prohrávali 0:4 už po první třetině a ve zbytku zápasu marně usilovali o vstřelení své první branky na turnaji. "Venca Hečko to tam mohl šoupnout při dorážce. Na druhou stranu budeme mít větší touhu to udělat v zápase, který nás posune do Pekingu. Nemám chlapům co vytknout a věřím, že potěšíme sebe i diváky a že tam postoupíme," řekl České televizi reprezentační trenér Bříza, jehož svěřenci mají zatím na MS skóre 0:23.

před 29 minutami

České dráhy odkoupily od PPF zbývající podíl v ČD-Telematika

České dráhy odkoupily od investiční skupiny PPF zbývající 29procentní podíl ve firmě ČD-Telematika. Obě společnosti ve středu transakci definitivně stvrdily podpisem kupní smlouvy. Dráhy se tak staly jediným akcionářem firmy, uvedl ve středu státní dopravce. Hodnotu transakce společnost neuvedla, podle ní vychází ze znaleckých posudků.

ČD-Telematika nabízí ICT služby státním i soukromým organizacím, zejména internetové, datové a telekomunikační služby. Firma působí také v dopravě, kde spolupracuje s Českými drahami na vybavení vlaků bezpečnostními technologiemi. Firma zaměstnává přes 500 lidí, loni zaznamenala zisk před zdaněním 66,9 milionu korun, což je meziročně o 6,6 milionu méně. Zhruba o 20 milionů klesly společnosti i tržby na 1,67 miliardy korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy