reklama
 
 

Připravovaný velký sportovně-užitkový vůz Škody bude mít rekordní objem kufru. Auto jsme už viděli

25. 2. 2016 10:14
Automobilka Škoda si podle svého nového předsedy představenstva Bernharda Maiera také v budoucnosti ponechá své základní přednosti, tedy prostornost, dobrou cenu a chytrá řešení. Musí však přidat na emocionálním projevu, uvedl Maier na svém prvním setkání s novináři.

Největší objem zavazadlového prostoru v novodobé historii tuzemské automobilky Škoda bude mít připravované velké SUV se zatím utajovaným názvem. "Při pětimístném uspořádání interiéru činí 680 litrů," uvedl na svém prvním setkání s tuzemskými novináři nový šéf značky Bernhard Maier. Ve funkci předsedy představenstva je od listopadu, kdy nahradil Winfrieda Vahlanda.

Pokud budou uživatelé potřebovat využít celou zadní část vozu za předními sedačkami, k dispozici jim bude prostor s objemem dvou krychlových metrů. "Jsou to rekordní hodnoty pro auta v tomto segmentu," prohlásil Maier.

Zmíněná hodnota objemu kufru překonává dosavadního premianta značky v tomto parametru (Superb Combi) o citelných dvacet litrů.

Auto jsme si mohli ve vývojovém centru Škody v Mladé Boleslavi prohlédnout. Plachta byla sice sejmuta jen na pár minut, ale i tak jsme si mohli ověřit, že vůz má prakticky shodné rozměry jako koncept Vision S, který automobilka připravuje pro svoji expozici na ženevském autosalonu. Ten začíná příští týden.  

Na délku tedy auto měří 4,70 metru, šířka je 1,91 metru a výška 1,68 metru. Oproti konceptu má auto, které se bude sériově vyrábět, širší hlavní přední světlomety a pozměněný spodní díl nárazníku. Jinak je vnější vzhled shodný. Luxusně vyhlíží například masivní chromové lamely v krytu chladiče. Řešení zádě na nás ale při pohledu zblízka působilo poněkud stroze.

Zejména přední část s dvěma páry světlometů umístěnými blízko sebe bude určitě budit pozornost. A o to Škodovce jde. "Budeme nadále vsázet na tradiční hodnoty značky, což jsou prostornost, dobrá cena a chytrá řešení," řekl Maier. "V budoucnosti ale musíme přidat na emocionálnosti," dodal. Ta ale nemá být samoúčelná. Je podle něho třeba odkazovat nejen na obrovskou tradici značky, ale i na světoznámé výrobky či směry, které Češi světu dali. "Konkrétně například české sklo a kubismus," řekl.

Dalším úkolem pro nejbližší budoucnost je podle Maiera snižování emisí CO2. Proto se již v této generaci Superbu nejpozději do konce desetiletí objeví hybridní pohon s možností externího dobíjení baterií, stejnou technologii pak využijí i další vozy, například toto připravované SUV. Paleta nabízených vozů kategorie SUV se brzy značně rozšíří. Kromě modelu Yeti, který navíc brzy bude nahrazen novější verzí, se bude prodávat velké SUV hned ve dvou variantách a nakonec bude k dostání i malý crossover. "Právě teď startujeme velkou SUV ofenzívu," prohlásil Maier.    

Škoda již v současné době pracuje na nové střednědobé strategii, která by měla stanovit cíle až do roku 2025. "Chceme oslovit ještě širší vrstvy zákazníků, abychom mohli nadále růst, ale na druhou stranu nemusíme přicházet s nějakými typy vozů na trh jako první. Když je však již nabídneme, musí být šité přesně na míru," řekl a dodal, že jak stav zákaznických objednávek, tak i finanční výsledky Škody jsou v současné době na velmi dobré úrovni.

Na Škodu si prý Maier, který přišel do Mladé Boleslavi od značky Porsche, velmi rychle zvykl. "Byl jsem zejména ohromen jedním číslem - 60 procent. To je údaj o loajalitě zákazníků, udává, kolik procent minulých vlastníků Škody si zase koupí Škodu. Je to více než u Porsche. Tam jsme byli hrdí na číslo 58 procent a Škoda má ještě o dvě procenta více," uzavřel. 

autor: Radek Pecák | 25. 2. 2016 10:14

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama