Nejdražší Škoda Octavia zná svou cenu. Jak si RS či Scout stojí proti konkurenci?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 7. 2020 6:02
První ceny čtvrté generace Octavie zveřejnila Škoda ještě před koncem minulého roku, naplno se pak prodej rozběhl na začátku roku 2020. Ke kombi se přidal i liftback a naposledy se na konci června nabídka rozrostla o základní verzi Active a akční model 125 let. Teď portfolio dostupných variant roste znovu, jen směrem nahoru. Známe ceny sportovního RS, terénního Scoutu i plug-in hybridu.
Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS - od 889 900 Kč

Vedle ekologických variant zveřejnila Škoda i ceny sportovního derivátu RS, jehož předprodej začne na konci prázdnin. Již klasicky budou dostupné verze s benzinovým i naftovým motorem, úplnou novinkou je ale varianta RS iV, tedy plug-in hybrid, který jsme již měli možnost do detailu prozkoumat (více zde).

Stejně jako standardní Octavia iV, i plug-in hybridní RS kombinuje elektromotor s benzinovou 1.4 TSI. Rozdíl je ve výkonu, protože sportovní verze nabízí 180 kW v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Škoda slibuje se stejnou 13kWh baterií dojezd stejných 60 km jen na elektřinu. Liftback i kombi potom z 0 na 100 km/h zrychlují za 7,3 vteřiny a jedou nejvýše 225 km/h.

To jsou nepatrně horší hodnoty, než nabízí 180kW dvoulitr TSI v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Ten zrychluje na 100 km/h za 6,7 vteřiny a jede maximálně 250 km/h. K dispozici bude ale i šestistupňový manuál. Nevýhodou běžného RS je fakt, že neumí jet bez emisí, bude mít papírově vyšší nejen emise, ale i spotřebu, a nedostane se mu nejrůznějších zvýhodnění jako právě plug-in hybridu.

Třetím do party motorů je turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Ten se nabízí pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, která je na přání kombinována s pohonem všech kol. Dynamická data u naftového agregátu, stejně jako v případě benzinového motoru s manuální převodovkou, zatím chybí.

 

Právě se děje

Další zprávy