Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Cenové dno
Počet inzerátů za poslední tři roky sice poklesl, cena Felicií však nikoliv. Nejčastěji se pohybuje mezi 16 a 18 tisíci korunami, lze ale samozřejmě narazit na mnohem levnější kousky (často s vyšším kilometrovým nájezdem, případně v horším stavu) nebo na mnohem dražší Felicie. V této kategorii jasně dominuje volnočasová verze Fun, která vynikala žlutou karoserií se žlutými, oranžovými nebo zelenými detaily, specifickými prvky kabiny a především dvěma dodatečnými sedadly, které šlo vysunout do prostoru korby klasického pick-upu.
Těchto vozů vznikly jen asi čtyři tisícovky (některé údaje říkají cifru těsně pod, jiné těsně nad) a dnes patří k raritám. V inzercích na ně často nenarazíte a i kusy ve vizuálně horším stavu, jimž například chybí typický rám předního nárazníku, přesahují cenou i výrazně stotisícovou hranici. Zachovalejší kousky stojí i o dost více.
Dražší jsou vedle verze Fun i nejrůznější akční modely, případně auta s nízkým nájezdem. Jejich cena však cifer u volnočasové verze ani zdaleka nedosahuje.