Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Příkladů, že i Felicia se dá prodat za poměrně velké peníze, je hned několik. Loni se na českém trhu v již zmíněné síti Mototechna Classic objevila řada poměrně drahých verzí Felicie. Jednoznačně nejvíce - 160 tisíc korun - zaplatil zájemce za Felicii Fun (snímek je ilustrační) z roku 1999 s nájezdem téměř 152 tisíc kilometrů.
Ostatně, na Fun narazíte v české inzerci ojetých vozů i nyní - za kousek z roku 2000 s nájezdem 106 tisíc kilometrů chce současný majitel 199 900 korun.
Že je Fun nejdražší ojetá Felicia a nedokážou se k ní přiblížit ani akční série s malým nájezdem, dokládá i verze Trumf (snímek je pouze ilustrační). Hatchback z roku 2001, tedy posledního roku výroby, s originálními litými koly, airbagem nebo rádiem získal nového majitele za 90 tisíc korun. Pod kapotou byla 50kW třináctistovka a nutno podotknout, že vůz měl najeto jen 11 530 km.
Dva červené modely z roku 1998 ani nepatřily k některé z akčních sérií. Verze před modernizací (ilustrační foto) však měla najeto jen 29 831 km, proto se prodala za 66 tisíc korun. Model po modernizaci měl nájezd 37 044 km, jeho cena tak byla nižší - konkrétně 40 tisíc korun. V obou případech byla pod kapotou 50kW třináctistovka.
Konečně také jeden kombík. Ve stříbrné barvě (foto pouze ilustrační) a v provedení po modernizaci se prodal za 55 tisíc korun. Vozu z roku 2000 opět pomohl nízký nájezd jen 33 774 km, stejně tak ale přítomnost akční výbavy Trumf a především celkově zachovalý stav vozu.