Škoda Favorit proti Fabii? Za 30 let se toho změnilo hodně, ve sprintu jsou si ale oba podobní

Jan Markovič Jan Markovič
28. 9. 2017 8:44
Třicet let uplynulo od představení první Škody Favorit. S tehdejší výbavou by se dnešní motorista asi jen těžko smiřoval. Základní model neměl ani otáčkoměr, místo něj obrovské ručičkové hodiny. Srovnávat auta, která od sebe dělí tři desetiletí, je samozřejmě ošemetné. Nicméně v některých oblastech jsou si docela podobná. Třeba v pohodlí na zadních sedadlech nebo rychlosti – Favorit pokořil stovku rychleji než základní Fabia. I proto jsme postavili oba vozy proti sobě. Srovnáním jsme také chtěli vzdát čest autu, které znamenalo pro Mladou Boleslav obrovský skok kupředu.

S jakými motory a výbavou se dnes Škoda Fabia nabízí? Prohlédněte si její kompletní ceník včetně technických údajů a testů, vše najdete zde.

Budíky

Základní verze Favoritu neměla otáčkoměr, místo něj nabídla gigantické ručičkové hodiny, které snad patří mezi největší v historii automobilů. Všimněte si, že Fabia přehodila umístění budíků, tedy rychloměr se přesunul z levé na pravou stranu. Líbí se nám ale, jak je Favorit odvážný - budík má hodnotu až 180 km/h. Ale Fabia šla vlastně ještě dál. I pro verzi o výkonu 44 kW je totiž připraven budík s hodnotou 240 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy