Škoda Favorit proti Fabii? Za 30 let se toho změnilo hodně, ve sprintu jsou si ale oba podobní

Jan Markovič Jan Markovič
28. 9. 2017 8:44
Třicet let uplynulo od představení první Škody Favorit. S tehdejší výbavou by se dnešní motorista asi jen těžko smiřoval. Základní model neměl ani otáčkoměr, místo něj obrovské ručičkové hodiny. Srovnávat auta, která od sebe dělí tři desetiletí, je samozřejmě ošemetné. Nicméně v některých oblastech jsou si docela podobná. Třeba v pohodlí na zadních sedadlech nebo rychlosti – Favorit pokořil stovku rychleji než základní Fabia. I proto jsme postavili oba vozy proti sobě. Srovnáním jsme také chtěli vzdát čest autu, které znamenalo pro Mladou Boleslav obrovský skok kupředu.

S jakými motory a výbavou se dnes Škoda Fabia nabízí? Prohlédněte si její kompletní ceník včetně technických údajů a testů, vše najdete zde.

Foto: Jan Markovič

Jak jezdí?

Favorit se nám podařilo nastartovat přes kabely a krátce se s ním svézt. Papírově by Fabii dokonce předjel. Akcelerace na stovku měla trvat 14 sekund, u Fabie se základním motorem to je 15,7 sekundy. Působí opravdu živě, je ale potřeba víc řadit. Tam, kde mu síly dochází, jsou zatáčky. Stačí trochu rychleji najet do šikany a škodovka se zhoupne, jako by přímo toužila po tom se převrhnout. Podvozek Fabie je vyspělý a náklony jsou díky tomu minimální. Favorit jezdí samozřejmě bez posilovače, což není při řízení na škodu. Řidič má pocit lepšího spojení s předními koly. Bylo by to fajn, nebýt faktu, že má řízení obrovskou středovou vůli. To si pak můžete volantem kvedlat zleva do prava a na přední kola to nemá vliv.

 

Právě se děje

Další zprávy