Škoda chce zkrátit čekací doby. Karoq se proto bude kromě Kvasin vyrábět i v Mladé Boleslavi

ČTK ČTK
31. 8. 2017 14:16
Na větší SUV Škoda Kodiaq se při objednání některých verzí čeká téměř půl roku. Situace s menším modelem Karoq by ale mohla být lepší, automobilka rozšířila jeho výrobu i do Mladé Boleslavi. Kvasiny, kde se bude i nadále vyrábět, produkují kromě vozů Škody i koncernového sourozence Seat Ateca. Také na něj zákazníci zatím čekají velmi dlouho.
Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více.
Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. | Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto začne své nové SUV Karoq vyrábět také v Mladé Boleslavi. Snaží se tím optimalizovat výrobní kapacity závodů s cílem dodat vozy zákazníkům v co nejkratší době. Dosud se Karoq vyráběl jen v Kvasinách na Rychnovsku, kde byla výroba zahájena na konci července. Zahájení sériové výroby vozu Karoq v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku.

"Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia," řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.

K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozu Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.

Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzinové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala celosvětově 1 127 700 aut a třetí rok po sobě přes milion vozů.

Ceník Škody Karoq včetně technických detailů najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy