Řídili jsme novou Audi A6. Ujíždí na vlně dotykových obrazovek a naučila se i zatáčet

Petr Šikl
29. 5. 2018 14:47
U automobilů vyšší střední třídy není možné nechat nic náhodě. Kritéria výběru jsou velmi přísná a sebemenší zaváhání vede k propadům prodejů. To si nemůže žádná automobilka dovolit a lidé od čtyř kruhů otočili kormidlem do budoucnosti. Kromě tradičně výtečného interiéru naučili novou A6 zatáčet a dopřáli ji nejmodernější palubní techniku. Klikněte a dozvíte se víc.
Foto: Audi

Další motory

Vrchol 55 TFSI v podobě benzínového šestiválce je tak trochu jiný level. Na palubě panuje ticho a jízdní komfort na kvalitním asfaltu dosahuje kvalit větší A8. Audi se podařilo eliminovat nedotáčivost. Přes dvoutunovou hmotnost a téměř pětimetrovou délku se tohle audi vrhá do zatáček překvapivě ochotně a jezdí jako "po kolejích". Svůj podíl na tom měly špičkové pneumatiky Michelin Pilot Sport, které po zahřátí poskytovaly nadpozemskou přilnavost. Rozmlácený asfalt ovšem rychle odhalil slabiny vzduchového podvozku a přítomnost dvacetipalcových kol.

Filtrování krátkých příčných nerovností této kombinaci moc dobře nejde (ani v komfortním režimu). Vzduchové odpružení hýčká posádku do doby, než se pod kola dostanou první výraznější příčné nerovnosti, natož retardér či kanál. Je to škoda, protože kromě vysavačového zvuku nelze mít k vrcholné novince žádnou závažnější připomínku.

 

Právě se děje

Další zprávy