Petr Šikl
29. 5. 2018 14:47
U automobilů vyšší střední třídy není možné nechat nic náhodě. Kritéria výběru jsou velmi přísná a sebemenší zaváhání vede k propadům prodejů. To si nemůže žádná automobilka dovolit a lidé od čtyř kruhů otočili kormidlem do budoucnosti. Kromě tradičně výtečného interiéru naučili novou A6 zatáčet a dopřáli ji nejmodernější palubní techniku. Klikněte a dozvíte se víc.
S čím jezdí?
Mezinárodní prezentace A6 se odehrála v portugaleském Portu, kde příroda vykouzlila rozmanité kopcovité scenérie protkané kroutícími se silničkami, což není zrovna ideální lokalita pro dálničně zaměřený sedan, ale právě zde nejvíce poznáte mezigenerační změnu v chování. Ingolstadstský vůz překvapí ochotou zatáčet.
Entry model představuje verze 40 TDI vybavená vznětovým čtyřválcem. Ne, nesmějte se. Agregát s výkonem 150 kW je pro A6 plně dostačující a nemusíte se obávat ani jeho zvukového projevu. Základ uspokojí firemní flotily sledující každou korunu a třeba i šetřivé jedince. Dokonce nemusíte šilhat po vzduchovém podvozku, protože i klasické vinuté pružiny v kombinaci s adaptivními tlumiči fungují v některých situacích lépe než dražší řešení. Ve spojení s automatickou převodovkou a pohonem všech kol umí diesel jezdit za velmi příjemné hodnoty spotřeby, atakovat sedmilitrovou spotřebu pak není problém.